سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجهیز ۱۲ بیمارستان گیلان به دستگاه اکسیژن‌ساز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بستری شدن ۳۵۰ بیمار در بیمارستان های استان خبر داد و گفت: بیمارستان گیلان به دستگاه اکسیژن‌ساز مجهز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در حال حاضر ۳۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری  و از سوی کادر  درمان از مراقبت‌های لازم برخوردار هستند.

او از تجهیز ۱۲ بیمارستان گیلان به دستگاه اکسیژن‌ساز خبر داد و بار دیگر بر لزوم کاهش تردد‌ها و رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت : به علت افزایش تردد‌ها در سطح شهر‌ها و تعطیلات مناسبتی که با آن مواجه شدیم بر تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در گیلان افزوده شد.

سالاری ، با بیان اینکه پس از عید سعید فطر و در روز‌های تعطیلات آن ابتلاء به ویروس کرونا در استان گیلان دچار یک روند و سیر افزایشی شده است، افزود: بیماران مبتلا به کرونا در استان گیلان که تا ۱۵۰ نفر هم کاهش پیدا کرده بودند به علت عادی شدن شرایط به بالای ۳۵۰ نفر و حتی تا نزدیک ۴۰۰ نفر رسید.

او با تأکید بر اینکه از دو هفته قبل تاکنون بر اساس آمار‌ها و گزارش های موجود تعداد بیماران مبتلاء به ویروس کرونا در استان گیلان ۱۰ تا ۲۰ نفر کاهش پیدا کرده است ، از آمادگی تیم‌های بهداشت و درمان استان  برای ارائه خدمات به بیماران سرپایی مراجعه کننده و افرای که نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: در حال حاضر همه بیمارستان‌های استان گیلان اعم از مراکز درمانی دولتی و خصوصی آماده پذیرش بیماران هستند.

سالاری ، با بیان اینکه در گذشته نه چندان دور در بسیاری از بیمارستان‌های استان گیلان دستگاه اکسیژن‌ساز موجود نبود و مشکلات زیادی برای بیماران و کادر درمان ایجاد می‌شد ، گفت: برای جبران کمبود‌ها و خرید دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان‌های استان گیلان حدود ۱۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

او از تجهیز ۱۲ بیمارستان به دستگاه اکسیژن‌ساز خبر داد و با اشاره به حمایت‌های همه جانبه‌ای که برای رفع این مشکلات از سوی دستگا‌ها و جامعه خیران انجام شده است، افزود: علاوه بر این‌ها ۵ بیمارستان گیلان هم به دستگاه سی‌تی‌اسکن نیاز داشتند که تجهیزات خریداری و در اختیار مراکز درمانی قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ویژه در عزاداری‌های ماه محرم را از سوی مردم لازم و ضروری اعلام کرد و با اشاره به اهمیت مشارکت‌های اجتماعی برای مقابله با این بیماری ، تصریح کرد: با توجه به تجاربی که در ماه‌های گذشته کسب شد همکاری مردم نقشی حساس در امر مقابله با ویروس کرونا دارد.

 

انتهای پیام/م.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.