سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه زیرساخت‌ها موجب مهاجرت معکوس در روستا‌ها شد

فرماندار جوانرود گفت : توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد اشتغال در روستا‌ها در چند سال اخیر موجب مهاجرت معکوس در روستا‌ها شده‌است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رستگار یوسفی فرماندار جوانرود با اعلام اینکه ۶۸ پروژه با ۲۲ میلیارد تومان به بهره برداری رسید گفت : سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سیاست دولت، توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد اشتغال در روستا‌ها به منظور جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر‌ها است.

او گفت : خوشبختانه در این زمینه حجم فعالیت‌ها به گونه‌ای بوده که در شهرستان جوانرود نه تنها روند مهاجرت به شهر‌ها کنترل شده بلکه در برخی روستا‌ها شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستا بوده ایم.

یوسفی ادامه داد: روند بازسازی زلزله با تلاش‌های شبانه روزی استاندار کرمانشاه و مدیریت ارشد استان و دستگاه‌های مختلف در شهرستان جوانرود به شکل مناسبی انجام شد، به شکلی که جمعیت برخی روستا‌ها مانند بیوله بعد از بازسازی نزدیک به دو برابر شده است.

فرماندار جوانرود گفت: طی این سال‌ها در حوزه گازرسانی، آب رسانی، راه‌های روستایی و اجرای طرح‌های هادی فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای صورت گرفته است. در واقع به هر میزانی خدمات روستایی و بستر‌های اشتغال افزایش یابد به همان میزان زمینه ماندگاری روستاییان فراهم‌تر می‌شود.

او افزود: در هفته دولت ۴ طرح هادی در ۴ روستای این شهرستان با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان افتتاح شد. همچنین در حوزه طرح‌های کشاورزی، ۵ و نیم هکتار انگور داربستی به بهره برداری رسید.

یوسفی ادامه داد: علاوه بر این یک ایستگاه آبیاری تحت فشار در منطقه کلاشی به بهره برداری رسید که ۳۰ هکتار از باغات انار منطقه تحت پوشش این شبکه آبیاری قرار گرفته اند و این طرح‌ها در مجموع زمینه اشتغال برای ۸۶ نفر را فراهم کرده اند.

او گفت : در برنامه کاری یک روزه سالاری معاون عمرانی استاندار کرمانشاه، چند پروژه عمرانی، زیرساختی و خدماتی و کشاورزی در بخش روستایی و شهری به بهره برداری رسید که عبارت بودند از بهره برداری از شبکه گازرسانی به ۱۰ روستای بخش کلاشی جوانرود با اعتبار ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان که با بهره برداری از این طرح ۴۲۸ خانوار روستایی با ۱۶۰۰ نفر جمعیت از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد، بهره برداری از ۵۰۰‌۰ هزار مترمربع آسفالت روستای بیوله بخش کلاشی با اعتبار ۲۹۶۰ میلیون ریال، بهره‌برداری از طرح احداث و مرمت ۱۸۵۰ متر کانال انتقال آب در سه روستای بخش کلاشی شهرستان جوانرود با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان، آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه پارک کودک شهر شروینه به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع و با اعتبار ۱۵۰۰ میلیون ریال، بهره برداری از پروژه ۵/۵ هکتاری باغات انگور داربستی در روستا‌های سفیدبرگ، خوشمکان، چشمه نزار، نهراب، تپه بور، سرخبان و گنداب با اعتبار ۳۸۰ میلیون تومان .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.