سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه صادرات کرمانشاه و منطقه اقلیم کردستان عراق

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت : سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین و بازگشایی بازارچه مرزی تیله‌کوه سرپل‌ذهاب منجر به توسعه صادرات در استان کرمانشاه و منطقه اقلیم کردستان عراق و بهبود روابط مرزی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شهریار حیدری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت : به دنبال افزایش کارکرد‌های مرز پرویزخان هستیم.

او گفت : مراودات مرزی باعث می‌شود کارکرد‌های مرز رسمی پرویزخان افزایش پیدا کند و این به نفع ۲ کشور ایران و عراق خواهد بود.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی افزود: زندگی مردمان ۲ منطقه مجاور مرز متاثر از کارکرد‌های مرز است از رو باید این مراودات بیشتر شود.

حیدری ادامه داد: سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین و بازگشایی مرز تیله کوه در سرپل ذهاب ظرفیت جدیدی ایجاد می‌کند که باعث رونق بیشتر در حمل و نقل و تجارت خواهد شد و ضرورت دارد بیش از گذشته این توافقات استمرار پیدا کند که نیاز ۲ استان کرمانشاه و گرمیان است.

نماینده اقلیم کردستان عراق با قدردانی تلاش‌های نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی و فرماندار قصرشیرین گفت: هدف از این سفر ایجاد تسهیل برای فعالیت‌های تجاری و شرایط لازم برای تجار ایرانی و عراقی است تا بتوانیم شاهد توسعه بیشتر فعالیت‌های مرز پرویزخان و بهره مندی ۲ طرف از ظرفیت این مرز باشیم.

طاهر محمدصالح افزود: همچنین ما آماده سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین هستیم و با حمایت و ایجاد شرایط از سوی مسئولان ایرانی حاضریم در این منطقه با ایجاد سرمایه گذاری زمینه اشتغال و رونق منطقه فراهم کنیم و در این راستا منتظر هماهنگی‌های لازم از سوی استاندار کرمانشاه و دیگر مسوولان هستیم.

او گفت: در ادامه سفر امروز نیز دیداری با فرماندار سرپل ذهاب و بازدیدی از مرز تیله کوه خواهیم داشت که بتوانیم شاهد بازگشایی فعالیت‌های تجاری در این مرز برای برای منتفع شدن ۲ طرف باشیم.

فرماندار قصرشیرین گفت: قصرشیرین ظرفیت‌های بزرگی برای توسعه دارد و تلاش استاندار کرمانشاه هم بهبود روابط مرزی و تقویت صادرات در مرز رسمی پرویزخان است.

مرادعلی تاتار افزود: حضور سرمایه گذاران در قصرشیرین و نیازسنجی براساس نیاز‌های ۲ طرف یک ضرورت است که باید مورد توجه قرار گیرد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.