سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی هجوم ملخ‌های صحرایی به هرمزگان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی هرمزگان گفت: بر اساس گزارش‌های سازمان فائو (سازمان خوارباروکشاورزی ملل متحد)، ملخ‌های صحرایی در پاییز امسال به هرمزگان باز می‌گردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،مهدی ترابی افزود:پیش‌بینی می شود به دلیل مبارزه  نامناسب  با ملخ ها در کشور پاکستان ، ملخ‌های صحرایی در پاییز امسال  مهمان ناخوانده هرمزگان خواهند بود.

او گفت: برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی بیش از ۴میلیون هکتار از اراضی استان رصد و پایش شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی هرمزگان افزود: استان در دوسال گذشته مورد حمله گسترده ملخ‌های صحرایی از کشور‌های همسایه قرار گرفت و ۲۱۰هزار هکتار از مراتع و اراضی سم‌پاشی شد.

ترابی گفت: مبارزه‌  استان با ملخ های صحرایی از سوی سازمان حفظ نباتات کشور بی‌نظیر شناخته شد به طوری‌که در سال ۹۸ فقط یک مزرعه خسارت دید.

او افزود: از ابتدای سال تا کنون گزارشی مبنی‌بر اعلام خسارت از سوی کشاورزان و باغداران هرمزگان اعلام نشده است .

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی هرمزگان گفت: تجربه‌ سال‌های گذشته باعث شد که سم کمتری برای مبارزه با این آفت استفاده شود و به همین دلیل  امسال خسارتی  به محصولات وارد نشد.

ملخ صحرایی از شمال شرق آفریقا و از کشور پاکستان به سمت  ایران هجوم می‌آورند.

استان‌های بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان درگیر آفت ملخ صحرایی هستند که بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان است.

نخستین دسته ملخ‌های صحرایی در هرمزگان چهارم بهمن سال ۹۷ در بندرنخیلو از توابع شهرستان بندرلنگه گزارش و علت مهاجرت آن‌ها نیز نبود بارش و غذای کافی در سواحل دریای سرخ و عربستان اعلام شد که از طریق خلیج‌فارس و دریای‌عمان وارد خاک ایران شده بودند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.