سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل:

۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار صرف اجرای پروژه‌های آبخیزداری در اردبیل می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار صرف اجرای پروژه‌های آبخیزداری در استان اردبیل می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهامت هدایت، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: ۲۱۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و ۴۰ میلیارد ریال از محل سفر ریاست‌جمهوری صرف اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در این استان می‌شود.

او بیان کرد: پروژه‌های بیولوژیک، تثبیت مالکیت، مبارزه با آفات و سوخت‌های فسیلی در ۱۱ شهرستان استان از جمله مهم‌ترین این پروژه‌های اجرایی می‌باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از آماده افتتاح شدن ۱۴ پروژه آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار بیش از ۴۷میلیارد ریال بمناسبت گرامیداشت هفته دولت در استان خبر داد و بیان کرد: این پروژه‌ها با هدف کنترل سیل، ممانعت از فرسایش بی‌رویه خاک و تغذیه سفره‌های آب‌های زیر زمینی اجرا شده است.

هدایت با بیان اینکه برای حفاظت از منابع طبیعی مشارکت مردم و نهاد‌های مربوطه ضروری است، بیان کرد: سال گذشته علاوه بر جلوگیری از تخریب و آتش‌سوزی جنگل و مراتع همزمان سه هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی ملی استان از دست سودجویان رفع تصرف شد.

او با تاکید بر برخورد قانونی با تخریب‌گران منابع طبیعی از افزایش جریمه ۸۰ میلیون ریالی برای تخریب هر هکتار اراضی ملی خبرداد و افزود: در سال‌های گذشته با همکاری دستگاه قضایی اراضی تصرف شده از دست افراد سودجو و فرصت طلب خلع ید و به دولت بر گردانده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در ادامه با دعوت عمومی از اقشار مختلف مردم برای صیانت از منابع طبیعی، رسانه‌ها را به عنوان بازوان اصلی فرهنگ‌سازی توسعه و حفاظت از این میراث ارزشمند دانست.

هدایت حفظ منابع طبیعی را یک رسالت ملی دانست و یادآور شد: فرهنگ استفاده صحیح از منابع طبیعی با مشارکت آحاد مردم نیاز به نهادینه‌سازی دارد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.