سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانداری شهرستان دشتیاری با معرفی نخستین فرماندار افتتاح شد

استاندار سیستان وبلوچستان،در مراسمی فرمانداری دشتیاری در جنوب سیستان وبلوچستان را افتتاح و عادل عفتی را به عنوان نخستین فرماندار این شهرستان معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتیاستاندار سیستان وبلوچستان در جمع مردم دشتیاری و مراسم افتتاح فرمانداری این شهرستان گفت: شهرستان دشتیاری دارای ظرفیت‌های فراوان برای توسعه است و ارتقای آن به شهرستان می‌تواند بخشی از مشکلات بزرگ آن را حل کند.

احمدعلی موهبتی افزود: در زمان جاری شدن سیل در این منطقه ریاست جمهوری و مسوولان ارشد کشوری حضور پیدا کردند و بعد از آن اعتبارات خوبی برای جبران خسارت‌ها تخصیص پیدا کرد که اکنون در حال هزینه است.

او گفت: مردم نقش مهمی در توسعه مناطق مختلف دارند و باید عنوان کنم که همراهی و همکاری شما مردم با مسوولان خیلی مهم و ضروری و عامل مهمی در تسریع حل مسائل و مشکلات منطقه است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: مسائل و مشکلات مردم جمع بندی و براساس اوویت‌ها و وضعیت اعتباری پیگیری خواهد شد.

او  با تشریح بخشی از خدمات دولت گفت: با وجود قرار گرفتن در شرایط بد اقتصادی، تحریم‌ها و وضعیت فعلی کشور طرح‌های مختلفی در سراسر استان در حال افتتاح و بهره برداری است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: سواحل مکران و شهرستان‌های دشتیاری و چابهار دارای ظرفیت‌های زیادی برای توسعه هستند و دولت با توجه و نگاه خویش در سال‌های اخیر قدم‌های خوبی برداشته است و بزودی شاهد توسعه و آبادانی این منطقه خواهیم بود.

موهبتی افزود: استخدام جوانان و تحصیل‌کردگان در دستورکار است و با پشتیبانی مردم و مسوولان مختلف ان شاالله شاهد رشد و توسعه روز افزون این منطقه و محرومیت زدایی خواهیم بود.

او  باتاکید بر اینکه اعتبارات باید در جا‌هایی هزینه شود که مسائل و مشکلات را حل کنند، خاطرنشان کرد: به سرانجام رساندن طرح‌ها با همراهی و مشارکت مردم میسر است و به خوبی شاهد رسمی شدن بازارچه و مرز ریمدان و پسابندر بودیم که این نوید دهنده اشتغال و توسعه است.

او گفت: دشتیاری برای توسعه نیازمند مشارکت مردم است و ما انتظار داریم در ابتدای کار در دشتیاری مردم با همدلی همراهی و بدرستی مطالبه گری کنند تا مشکلات مرتفع شود.

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری نیز اظهار داشت: دشتیاری همجوار سواحل مکران دارای ظرفیت‌های شیلاتی، گردشگری، کشاورزی، اقتصادی، مرز زمینی و دریایی و ده‌ها توانمندی دیگر استکه توجه به آن‌ها این منقطه محروم را به توسعه و آبادانی می‌رساند.

معین‌الدین سعیدی افزود: مرز ریمدان یکی از فرصت‌های مهم در حوزه شهرستان دشتیاری است که با همت دولت در سال‌های اخیر رسمی شده و نیازمند امکانات و تجهیزات برای جابجایی کالا و مسافر است.

او با اشاره به ظرفیت وجود آب‌های بیکران دریا و سد‌های زیردان و پیشین در این منطقه، خاطرنشان کرد: متاسفانه مردم همچنان آب ندارند و پروژه‌های حوزه آب تعطیل و وعده‌های مسوولان محقق نشده و می‌طلبد چند روزی مسوولان استان در شهرستان دشتیاری زندگی کنند تا آن وقت مشکلات تشنگی مردم را درک کنند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.