سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع تصرف بیش از ۱۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سقز

رییس اداره حفاظت محیط زیست سقز از رفع تصرف ۱۴ هزار و ۸۴۷ مترمربع از اراضی ملی واقع در منطقه حفاظت شده عبدالرزاق شهرستان سقز خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرهاد سیف پناهی رییس اداره حفاظت محیط زیست سقزگفت:انجام گشت و کنترل‌های مستمر و پیگیری‌های جدی و بدون وقفه باعث شد ۱۴ هزار و ۸۴۷ متر مربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده عبدالرزاق در شهرستان سقز رفع تصرف و از دست متجاوزان خارج شود.

او افزود:مناطق حفاظت شده قوانین مختص به خود را دارد و هرگونه دخل و تصرف خارج از ضوابط و مقررات سازمان حفاظت محیط زیست در آن‌ها ممنوع است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سقز افزود:بعضی افراد به منظور سودجویی و تصرف منابع ملی و یا بدلیل عدم آگاهی به این مناطق، باعث تخریب و برهم زدن اکوسیستم بکر این مناطق می‌شوند.

سیف‌پناهی یادآور شد:در صورت تکرار و تصرف موارد خلع ید شده علاوه بر مجازات مقرر قانونی، طبق مواد ۶۹۰ و ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی نیز با تخریب کنندگان و زمین خواران اراضی ملی بشدت برخورد می‌شود.

او از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز، تخریب، تصرف اراضی ملی، شکار و صید، آلودگی محیط زیست، آتش سوزی در محدوده منطقه حفاظت شده موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و پاسگاه‌های محیط بانی مستقر در منطقه اطلاع دهند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.