سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه گام دوم چشم‌انداز و سند راهبردی انقلاب است / بخشی از برنامه‌ های صداوسیما به تقویت سواد رسانه اختصاص داده شود

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: بیانیه گام دوم چشم‌انداز و سند راهبردی انقلاب است که افراد باید در چهل سال آینده خود را با آن تطبیق دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،  علی صادق مقدسی، مدیرکل صداوسیمای استان البرز به همراه جمعی از مدیران و کارکنان این سازمان با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج با آیت‌الله حسینی همدانی دیدار و گفتگو کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج در این جلسه بابیان این که مکتب امام حسین علیه‌السلام مکتبی پویاست، گفت: مقام حضرت زینب سلام‌الله علیها مقام بسیار بلند و والایی است و در همین فضای رسانه یکی از مهم‌ترین کارهای عالم تا قیامت را رقم زد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان این که بندبند زیارت عاشورا پر از درس است، افزود: عبارت السلام علیک یا اباعبدلله در زیارت عاشورا تنها به خاطر این نیست که ایشان فرزندی به نام عبدالله داشتند بلکه ایشان پدر بندگی و عبادت هستند و هرچه بندگی بر روی زمین است ولو غیر از مسلمین به برکت امام حسین علیه‌السلام بندگی می‌کنند زیرا که اگر حضرت به شهادت نمی‌رسید اساس بندگی از روی زمین برداشته می‌شد.

امام جمعه کرج تأکید بر این که برنامه‌های صداوسیما باید پرمحتوا باشد،گفت: صدای و سیمای البرز جوان است و با تمام کمبودهایی که دارد باید پی‌ریزی آن به‌صورت دقیق و بدون عجله انجام شود البته نباید در امر پی‌ریزی ماند و حرکت نکرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان این که یکی از مسائل مهم در رسانه شفاف‌سازی و بیان مشکلات است، خطاب به مدیران صداوسیما افزود: هنر رسانه بیان مشکلات به دقیق‌ترین نحو ممکن به صورتی که نتوانند انگ سیاه نمایی به او بچسبانند و شما هم موظفید به بحث شفاف‌سازی کارهای مدیران بپردازید چراکه هر چه این مطالب بیشتر گفته شود کارآمدی نظام و امید در مردم بیشتر می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان این که عده‌ای سعی دارند با عملکردشان نظام را ضعیف جلوه دهند، گفت: این کار به‌شدت غلط است و اگر خودسانسوری کنیم و جلوی آن گرفته نشود ظلم دیگری به‌نظام است.

او بابیان این که بیانیه گام دوم عصاره چهل سال تجربه و برنامه چهل سال آینده انقلاب است، افزود: بیانیه گام دوم چشم‌انداز و سند راهبردی انقلاب است که افراد باید در چهل سال آینده خود را با آن تطبیق دهند و خطاب عام این بیانیه به مردم، خطاب خاص آن به جوانان و خطاب خاص الخاص آن به دستگاه‌ها است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه با تأکید بر این که در برنامه‌سازی باید برنامه را برای جوان از هر قشری ساخت، گفت: برنامه‌سازان باید توجه کنند که برنامه را متناسب با قشر خود نسازند و به همه اقشار جامعه به‌خصوص جوانان توجه کنند چراکه مخاطب ما جوانان هستند و رهبر معظم انقلاب هم در بیانیه گام دوم تأکید بر جوانان دارند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به این که حدود یک‌سوم جمعیت استان حاشیه‌نشین هستند، افزود: محتواهای تولیدشده در صداوسیمای البرز نباید محدود به یک قشر خاص بوده و باید متناسب با همه اقشار جامعه باشد.

او  با تأکید بر تشکیل گروه رصد در صداوسیمای مرکز استان البرز،گفت: گروه رصد باید در شهرستان‌های استان فعال و به شناسایی افراد باانگیزه، توانمند و جوان در حوزه رسانه بپردازد و ضمن آموزش، روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کند.

نماینده ولی‌فقیه در البرز با اشاره به ظرفیت بالای استان در حوزه‌های هنری و رسانه‌ای، افزود: البرز دارای پیشکسوتان زیادی در حوزه رسانه و هنر است که صداوسیمای مرکز استان می‌تواند از آن‌ها برای آموزش نیروهای جوان خود استفاده کند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر توجه به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در موضوعات مختلف،گفت: صداوسیما باید بیانات رهبر معظم انقلاب در موضوعات و محورهای مختلف را در دستور کار خود قرار داده و متناسب با آن‌ها به شفاف‌سازی، پرسش و پاسخ و تولید محتوا بپردازد.

امام جمعه کرج در ادامه تقویت سواد رسانه‌ای را امری ضروری و لازم دانست و افزود: بخشی از برنامه‌های صداوسیما باید به تقویت سواد رسانه‌ای مردم بپردازد.

او بابیان این که که یکی از کارهای مهم رسانه پاسخ به مطالبات مردم است،گفت: اگر این امر انجام پذیرد نشان می‌دهد که رسانه زنده و پویاست.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر ساخت برنامه‌های دوطرفه در صداوسیمای استان البرز افزود: برنامه‌هایی تولید کنید که مردم مجبور باشند با شما ارتباط بگیرند.

انتهای پیام/خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.