سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار درباره فاجعه زیست‌محیطی درپی نشت نفت در آب‌های یمن

سازمان ملل درباره احتمال وقوع فاجعه زیست‌محیطی در آب‌های یمن به دنبال نشت نفت از یک نفتکش سریلانکایی در آب‌های بدر الحدیده، هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، درپی ایجاد مشکل در یک نفتکش سریلانکایی در آب‌های نزدیک بندر الحدیده یمن سازمان ملل درباره احتمال وقوع فاجعه زیست‌محیطی در آب‌های یمن هشدار داد.

بیش از یک میلیون بشکه نفت به آرامی از این نفتکش در حال نشت در آب‌های منطقه است. این نگرانی وجود دارد که تا ماه آینده، این محموله نفتی به طور کامل وارد بستر دریا شود.

سازمان ملل از طرف‌های درگیر در یمن خواسته است تا با یکدیگر همکاری کنند برای اینکه از وقوع یک فاجعه زیست‌محیطی بالقوه جلوگیری شود. درواقع، نوعی فاجعه زیست‌محیطی بالقوه در آب‌های بکر دریای سرخ در حال شکل گیری است. کارشناسان می‌گویند بدنه این نفتکش از اوایل سال جاری دچار مشکل شده و آب وارد موتورخانه آن شده است.

سازمان ملل درخصوص سرنوشت این نفتکش هشدار داده و اعلام کرده است امکان دارد فاجعه زیست‌محیطی ناشی از این نفتکش به مراتب بدتر از نفتکشی باشد که در سال هزار و نهصد و هشتاد و نه در آلاسکا غرق شد و براثر آن سی و هفت هزار تن نفت خام وارد آب‌های منطقه شد.

به گفته کارشناسان، اگر این نفتکش سریلانکایی در آب‌های یمن منفجر شود فاجعه بزرگ اقتصادی و زیست‌محیطی برای منطقه رقم می‌خورد. آن‌ها هشدار می‌دهند که دراین صورت، آلودگی به باب المندب و کانال سوئز نیز خواهد رسید. گروهی از مهندسان سازمان ملل برای بررسی اوضاع منطقه مشخص شده است، اما این گروه هنوز کار خودش را شروع نکرده است.

شورای امنیت از مقامات یمنی که بخش‌هایی از یمن از جمله صنعاء را کنترل می‌کند خواسته است تا امکان دسترسی بی قید و شرط را برای این هیات ویژه سازمان ملل فراهم کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.