سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۸۴ درصدی بیمه شده‌های ورزشی استان کرمانشاه

مسئول کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه گفت: امسال تعداد کل بیمه شده‌های ورزشی استان ۷۰۶۹ نفر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  نسرین نازیی مسئول کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه از کاهش ۸۴ درصدی تعداد بیمه شده‌های ورزشی استان کرمانشاه به دلیل شیوع بیماری کرونا خبر داد و گفت: از ابتدای فروردین تا پایان مرداد ماه ۷۰۶۹ ورزشکار در استان بیمه ورزشی گرفتند که در مقایسه با پارسال که ۴۶ هزار و ۴۲۶ نفر بود، کاهشی چشمگیر پیدا کرده است.

او اضافه کرد: از ۷۰۶۹ ورزشکار بیمه شده امسال، ۱۷۱۲ نفر را بانوان و ۵۳۵۷ نفر را مردان تشکیل می‌‎دهند که پارسال این آمار به ترتیب ۱۶ هزار و ۲۴۶ نفر و ۳۰ هزار و ۱۸۰ نفر بود.

مسئول کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان فوتبال، کوهنوردی و تکواندو را سه رشته دارای بیشترین ورزشکاران سازمان یافته در این مدت اعلام کرد و گفت: در رشته فوتبال ۲۴۰۰ نفر، کوهنوردی ۷۶۸ نفر و تکواندو ۳۰۳ ورزشکار سازمان یافته داشتیم.

او از افزایش اقبال مردم به رشته‌های ورزشی فعال در فضای باز خبرداد و گفت: تا سال گذشته رشته‌ای همچون کوهنوردی از نظر تعداد ورزشکاران سازمان یافته در رتبه شانزدهم بین هیات‌های ورزشی استان قرار داشت، اما از زمانی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده و به دلیل ترس از فعالیت در فضا‌های سربسته توجه به این رشته و رشته‌های مشابهی که در فضای باز هستند، بیشتر شده است.

نازیی به یکی از معضلات هیات پزشکی ورزشی استان طی مدت چندماه اخیر هم اشاره کرد و گفت: در این مدت ورزشکارانی داشتیم که حین ورزش دچار مصدومیت و آسیب دیدگی شده بودند و انتظار ارائه خدمات درمانی را از هیات داشتند، درحالی که مهلت بیمه ورزشی آن‌ها به پایان رسیده و برای تمدید آن هم اقدام نکرده بودند.

او تاکید کرد: باتوجه به اینکه گا‌ها برخی از ورزشکاران از پایان مهلت بیمه ورزشی خود خبر ندارند، برای همین می‌توانند در منزل با ارسال پیامکی کد ملی خود به شماره ۵۰۰۰۴۳۰۳ از مدت زمان باقی مانده بیمه ورزشی‌شان اطلاع کسب کنند و  ورزشکاران می‌توانند بیمه ورزشی خود را به صورت آنلاین هم تمدید کنند.

او تاکید کرد: تمام خدماتی که به ورزشکاران بیمه شده ورزشی استان در کلینیک هیات پزشکی ورزشی استان ارائه می‌شود، به صورت ۵۰ درصد تخفیف است و ورزشکارانی هم که سابقه سه سال بیمه ورزشی را داشته باشند می‌توانند از خدمات فیزیوتراپی به شکل رایگان استفاده کنند.


انتهای  پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.