سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از ۱۶۶ طرح بخش کشاورزی اصفهان

رییس سازمان جهادکشاورزی اصفهان گفت:همزمان با هفته دولت ۱۶۶ طرح در بخش کشاورزی اصفهان با اعتباری بالغ بر ۲ هزارو ۴۱۸ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهرداد مرادمند رییس سازمان جهادکشاورزی اصفهان گفت: طرح‌های کشاورزی شامل ۸۰ طرح آب و خاک، ۳۸ مورد تولیدات گیاهی، ۱۸ طرح در حوزه تولیدات دام و طیور و آبزیان و ۳۰ مورد مربوط به امور عشایر، منابع طبیعی و تعاون روستایی با بیش از۲ هزار ۴۱۸ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

مهرداد مرادمند افزود: شاخص‌ترین طرح این سازمان افتتاح گلخانه امین در وسعتی بیش از ۲۰۰ هزار مترمربع در شهرستان شهرضا با اعتباری حدود ۶۱۰ میلیارد ریال است که اشتغال ۲۰۰ نفر را به همراه خواهد داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان افزود: طرح‌های هفته دولت امسال این سازمان اشتغالزایی ۵۵۴ نفر و تثبیت اشتغال ۷۷۵ نفر را در پی خواهد داشت.

او گفت: شهرستان سمیرم با ۲۲، تیران و کرون با ۱۸ و شهرضا با ۱۳ طرح رتبه‌های اول تا سوم را از نظر تعداد طرح‌های افتتاحی به خود اختصاص داده‌اند.

مرادمند با اشاره به سد خاکی در شهرستان فریدونشهر واقع در غرب استان گفت: این سد خاکی با ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب به همت اداره کل امور عشایر از دیگر طرح‌های سازمان جهاد کشاورزی در هفته دولت است.

او افزود: تهیه اطلس نیاز آبیاری محصولات کشاورزی استان و تهیه و تدوین الگوی بهینه کشت محصولات زراعی و باغی استان اصفهان از جمله اقدامات مرتبط با موضوع کم آبی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: جایگزینی ارقام گندم و جو گواهی شده متحمل به شرایط تنش محیطی و سازگار با شوری و کم آبی و حذف تدریجی بذور خود مصرفی کشاورزان و ارقام کم بازده، اصلاح الگوی کشت محصولات زراعی با جایگزینی و توسعه کشت گیاهان متحمل به خشکی و شوری نظیر گلرنگ، سورگوم علوفه‌ای و انواع ارزن‌ها، تغییر تاریخ کاشت در بعضی از محصولات زراعی بهاره به پاییزه نظیر چغندرقند، چغندرعلوفه‌ای و قصیل جو از دیگر فعالیت‌ها بوده است.

مرادمند افزود: تولید محصولات دامی، جایگزینی برای تولیدات زراعی و تأمین علوفه آب بر در سال‌های کم آبی بوده که با استفاده از آب مجازی افزایش یافته از سوی دیگر اجرای روش‌های نوین آبیاری در ۱۲۳ هزار هکتار یعنی معادل نیمی از سطح کشت فعلی استان گامی موثر در حفظ منابع آبی دارد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.