سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درآمد ماهانه بیش از یک میلیون تومانی نیروگاه‌های خورشیدی خانگی

مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی، از محل تولید برق نیروگاه‌های خورشیدی خانگی، ماهانه بین یک میلیون و ۱۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان درآمد دارند.

سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی در گفت گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: وجود ۳۲۰ روز آفتابی در سال، فرصتی طلایی برای تامین برق خورشیدی در استان است که سالانه از هر نیروگاه خانگی ۵ کیلو واتی می‌توان بین ۹ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ کیلو وات برق تولید کرد.

سلم آبادی با بیان اینکه در طول سه سال گذشته ۲۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی به مددجویان کمیته امداد واگذارشده است افزود: میزان برق تولیدی این نیروگاه‌ها حتی از استان‌های فارس و کرمان بیشتر بوده که نشان دهنده کیفیت قطعات و میزان تابش خورشید در خراسان جنوبی است.

او بیان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان پس از مکان یابی، تولید برق نیروگاه‌های خورشیدی را تضمینی خریداری می‌کند که در یک دوره دوماهه بین دو میلیون و صد تا دو میلیون و هفتصد و یا حتی سه میلیون تومان درآمد نصیب مددجویان شده است.


بیشتر بخوانید


مکان یابی ۶۹۰ نیروگاه خورشیدی خانگی در استان

۷ هزار و ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی ۵ کیلوواتی قرار است در خراسان جنوبی برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی و اقشار کم درآمد ایجاد شود که هدف آن‌ها کمک به تأمین برق مورد نیاز شبکه سراسری و ایجاد درآمد پایدار برای اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر جامعه است.

به گفته مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی ۳ هزار و ۹۳۸ خانوار واجد شرایط در استان شناسایی شده و تاکنون ۶۹۰ مکان برای ایجاد این نیروگاه‌ها مورد تایید شرکت برق قرار گرفته است.

سلم آبادی اولویت واگذاری این نیروگاه‌ها را روستائیان عنوان کرد و گفت:خانواده‌های دارای سالمند، بیماران صعب العلاج و سرپرست خانوار در اولویت پرداخت تسهیلات هستند که ۱۰ میلیون تومان این تسهیلات بلاعوض است و بقیه هم با نرخ سود کم به متقاضیان پرداخت می‌شود.

او تاکید کرد: هزینه راه اندازی پنل‌های خورشیدی بین ۲ تا ۵ سال برگشت داده می‌شود و پس از آن درآمد‌های خالص نصیب بهره برداران می‌شود.

انتهای پیام / ط آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.