سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانستنی های حقوقی؛

اگر اینترنتی سرمان کلاه رفت چه کنیم؟

اگر در فضای مجازی کلاهبرداری اینترنتی رخ دهد و دچار ضرر و زیان شویم باید بر اساس قانون اقدام کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با رواج استفاده از فضای مجازی و همچنین خرید و فروش هایی که در اینترنت انجام می شود کلاهبرداران اینترنتی هم بیشتر شده‌اند و کلاهبرداری در این فضا رونق زیادی گرفته است. 

اما باید توجه داشته باشید که اگر مورد کلاهبرداری اینترنتی افراد قرار گرفتید نباید به 110 زنگ بزنید یا راهی کلانتری محله شوید زیرا مرکز رسیدگی به این کلاهبرداری‌ها دادسرای ویژه جرایم رایانه‌ای است. 

با وجود آنکه دادسرای عمومی و انقلاب محل وقوع کلاهبرداری هم به شکایت رسیدگی می کند اما مرکز تخصصی رسیدگی به مشکل دادسرای ویژه جرایم رایانه ای است.

برای شکایت باید کارت ملی، شناسنامه و هزینه لازم برای ابطال تمبر و هزینه های جانبی همراهمان باشد و پس از شکایت  در این دادسرا پرونده به دادگاه عمومی کیفری واقع در محل وقوع جرم می رود و با دریافت پرونده قاضی رسیدگی آن را آغاز خواهد کرد و بعد از صدور رای دادسرا خود وارد عمل خواهد شد و رای را اجرا می کند. 


بیشتر بخوانید


انتهای پیام /

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ابوالفضل
۱۵:۵۷ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
الان یه چیز مهم دیگه هست اینکه یه سری سایتا با فروختن چیزی که اصلا وجود نداره دارن کلاه برداری میکنن! مثلا از پنج هزار تومن تا بیست هزارتومن! من به شخصه چند بار گرفتار این سایتا شدم ولی خب بنظر شما ارزش داشت بخاطر ده هزار تومن از شهرستان برم دادسرای ویژه؟ اون سایته هم همچنان داره جیب مردمو خالی میکنه
علیرضا
۱۲:۱۱ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
انقدر شرایط شکایت سخت و هزینه بر هستش که طرف پشیمون میشه میگه اندازه ضررم باید هزینه کنم تا شاید پولم برگرده که اخر هم هیچ اتفاقی نمی افته