سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید موتور‌های دی‌سی‌براشلس به همت فناوران داخلی

موتور‌های دی‌سی‌براشلس، توسط فناوران مرکز رشد واحد‌های فناور سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران طراحی و ساخته شد.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، یک گروه پژوهشی و صنعتی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد واحد‌های فناور و حمایت علمی پژوهشکده برق و فناوری اطلاعات سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با مطالعه و تحقیق در تکنولوژی‌های روز دنیا، به چگونگی فرایند طراحی و تولید نسل جدیدی از موتور‌های الکتریکی با تکنولوژی بسیار بالا که با نام موتور‌های دی‌سی‌براشلس (BLDC) در دنیا شناخته شده‌اند، دست یافته است.

این شرکت در حال حاضر توانایی تولید موتور‌های الکتریکی با توان‌های مختلف از ۱۰ وات الی ۴۰ کیلو وات و از ولتاژ ۳.۷ الی ۳۸۰ ولت را دارد.

این شرکت توانسته است تاکنون تعدادی از این موتور‌ها را به سفارش مشتریان خود تولید کرده و وارد بازار کند این دسته از موتور‌ها امروزه در ماشین آلات صنعتی و سیستم‌های اتوماسیون، صنایع خودروسازی، لوازم خانگی، موتور‌ها و دوچرخه‌های برقی، انواع تجهیزات پزشکی و هوافضا اعم از انواع پهپاد‌های بال ثابت، بالگرد و کوادکوپتر‌ها استفاده می‌شود.


بیشتر بخوانید


این شرکت بعد از چهار سال تحقیق پیرامون چگونگی طراحی و تولید موتور‌های دی سی براشلس، توانسته است در سال ۱۳۹۸ با ارائه محصولات خود به سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و دفاع از آن در مراحل مختلف، تأییدیه‌های لازم را کسب کرده و امروز، در مرکز رشد واحد‌های فناور سازمان، به فعالیت خود ادامه دهد.

همچنین باتوجه به شیوع ویروس کرونا و پیامد‌های ناشی از آن، نیاز صنعت پزشکی به دستگاه‌های کمک تنفسی؛ از قبیل، CPAP، BiPAP، AutoPAP و دستگاه تنفس مصنوعی بسیار افزایش یافته است.

در این راستا این گروه پژوهشی و صنعتی توانسته است با تولید موتور‌های دی سی براشلس مورد نیاز سیستم‌های فوق، پاسخ‌گوی نیاز شرکت‌های تولید کننده تجهیزات پزشکی داخلی باشد. این شرکت توانسته است برای ۲۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به بصورت غیرمستقیم اشتغال زایی کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.