سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«حب‌ُّ الحسین» رمز همنشینی دلبرانه مداحان اصفهانی

در حالی که دشمنان فرهنگ اهل بیت می‌خواستند محرم امسال را تحت‌الشعاع قرار دهند و عزاداری برای امام حسین (ع) را کم‌رنگ کنند، اما هیأت‌های مذهبی با شور و عقلانیت حسینی با رعایت بهداشت و مدنظر قرار دادن سلامت مردم روضه‌ها را برپا کردند در اصفهان، اما اتفاقاتی بی‌سابقه رخ داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  شیوع ویروس کرونا سبب شد تا زندگی مردم در زمینه‌های مختلف دچار تغییراتی شود که در برخی زمینه‌ها مردم خیلی خوب خود را با شرایط جدید هماهنگ کردند.

مراسم های دینی نیز از این قاعده مستثنا نبودند و از همان روز‌های ابتدایی شیوع کرونا شاهد تعطیلی این مراسم ها بودیم، اما رفته رفته دستورالعمل‌های بهداشتی لازم برای برپایی آن‌ها با در نظر گرفتن سلامت مردم تدوین شد.

محرم و عزاداری برای امام حسین (ع) و یاران شهیدشان از جمله مراسم هایی بود که با تغییرات محسوس همراه بود و مردم محرمی متفاوت را تجربه می‌کنند؛ مراسم عزاداری باید بر اساس مصوبات و توصیه‌های ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا برگزار شود و شیوه نامه‌ای از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا ارسال شده که باید بر اساس آن، هم عزاداری امام حسین (ع) را برگزار و هم سلامت عزاداران را تأمین کرد.

این در حالی است که از مدت‌ها قبل دشمن می‌خواست محرم را تحت‌الشعاع قرار دهد و عزاداری برای امام حسین (ع) را کم‌رنگ کند، اما برخلاف همه تلاش‌های صورت گرفته، همه خانه‌ها به حسینیه تبدیل شده است.

همچنین روضه‌ها به کوچه و خیابان‌ها آمده است و هیأت‌های مذهبی با شور و عقلانیت حسینی با رعایت بهداشت و مدنظر قرار دادن سلامت مردم روضه‌ها را برپا کردند تا نشان دهند شور و شعور حسینی را با هم در نظر می‌گیرند.


بیشتر بخوانید


از سویی دیگر این اتفاقات سبب شد مداحان و هیأتی‌های اصفهان نیز با یکدیگر متحد شوند و حب امام حسین (ع) آن‌ها را دور هم جمع کند؛ پیش از محرم بود که مداحان معروف اصفهانی به صراحت اعلام کردند مراسم های امسال متفاوت تر نسبت به گذشته و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

همچنین از سوی کمیته معنوی ستاد مبارزه با کرونا در استان اصفهان جلسه‌ای برای هماهنگی و همدلی مادحین و هیأت‌داران باسابقه شهر اصفهان با سلایق فکری گوناگون برگزار شد، جلسه‌ای که از نظر فعالان فرهنگی نشست موثری بود و جذابیت و نو بودنش دل خیلی از هیأتی‌ها را برد.

البته نباید از یاد برد که پیش از محرم و از همان روز‌های ابتدایی شیوع کرونا نیز مداحان، مبلغان و هیأتی‌ها در عرصه‌های مختلف مانند کمک‌های مؤمنانه و کمک به مدافعان سلامت پیش‌قدم بودند.

به عنوان نمونه مداحان معروف کشوری از خطه اصفهان سیدرضا نریمانی و حمید علیمی به همراه جمعی از طلاب و هیأتی‌ها در بیمارستان خورشید اصفهان که مرکز مراقبت از بیماران کرونایی است حضور پیدا کردند و از مدافعان سلامت تقدیر کردند.

همچنین هیأت‌های اصفهان در رزمایش کمک مؤمنانه تمام قد ایستادند و با جمع‌آوری کمک‌های مردم هزاران بسته غذایی و بهداشتی را بین مردم نیازمند توزیع کردند.

شاید این یک نمونه واقعی و ملموس برای تبدیل کردن تهدید‌های خواسته و ناخواسته به فرصت باشد، ویروس کرونا در کنار همه خسارت‌هایی که به بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه وارد کرد، باعث به راه افتادن دریایی از همدلی و مهربانی در زمینه‌های مختلف شد و مسیر‌ها و اتفاق‌های بزرگی با همدلی و وحدت در این روز‌ها تجربه شد که پیش از این شاید برخی حتی به آن فکر هم نمی‌کردند.

این درست نقطه‌ای از زمان و مکان است که نقشه‌های پیچیده شده برای این کشور و مردم آن ترویج ارزش‌ها، یکی یکی نقش بر آب می‌شود، طراحان این نقشه‌ها را روز به روز عصبانی‌تر کرده و داغ تازه‌ای بر دل بدخواهان این ملت و این کشور گذاشته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.