سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وام ۵۰ میلیونی برای مسکن روستاییان

مدیر کل بنیاد مسکن استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان در زمینه مسکن بامشکل جدی رو به رو است، گفت: به رغم همه تلاش‌های صورت گرفته در روستاها، ولی مشکلات جدی در زمینه مسکن و زیر ساخت‌ها در این مناطق وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علی اکبر سلطانی، مدیر کل بنیاد مسکن استان کرمان امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع) و گرامیداشت هفته دولت، گفت: بیشتر خدمات بنیاد مسکن در روستا‌ها است و تلاش‌های زیادی برای رفاه زندگی روستاییان انجام می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۱هزار و ۷۰۰آبادی در استان کرمان وجود دارد  تصریح کرد: ازجمعیت ۳میلیون و ۶۴هزار نفری کرمان ۵۸درصد در نقاط شهری و ۴۲درصد در روستا‌ها ساکن هستند.

سلطانی، افزود:  ما به رغم همه تلاش ها هنوز شاهد محرومیت در روستا‌ها هستیم و روستاییان با مشکل جدی مسکن روبه رو هستند.

او با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های جدی دولت در زمینه مسکن تهیه زمین است تصریح کرد: خوشبختانه امسال از دولت مصوبه‌ای گرفتیم که به ازای هر واحد مسکونی ۵۰میلیون تومان وام باکارمزد ۴درصد به روستاییان پرداخت کنیم.

علی اکبر سلطانی نژاد گفت: همچنین تاکنون سه هزار و ۳۰۰ پروژه در روستا‌های استان کرمان اجرا شده که ۲ هزار و ۳۰۰ پروژه مربوط به دولت تدبیر و امید بوده است.

او با اشاره به اجرای طرح‌های هادی روستایی در استان کرمان تصریح کرد: روستاییان برای دریافت خدمات باید این طرح را اجرا کنند و در دولت تدبیر و امید طرح هادی یک هزار و ۶۰۰ روستا در استان تهیه شده و تصمیم داریم که طرح هادی تمام ۲ هزار و ۸۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کرمان را تا پایان برنامه ششم توسعه تدوین کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان تاکید کرد: ۵۶ هزار قطعه زمین تاکنون به روستائیان استان واگذار شده که ۱۷ هزار قطعه آن در زمان دولت یازدهم و دوازدهم بوده است و همچنین از ۱۵۶ هزار سند کاداستری واگذار شده، ۳۰ هزار سند در دولت تدبیر و امید بوده است.

او با اشاره به تکمیل و گسترش زیرساخت روستا‌های کرمان اظهار داشت: در جذب قیر رایگان جزو استان‌های برتر بوده‌ایم و در حدود یک هزارو ۵۰۰ روستا‌های استان خدمات آسفالت، روسازی و بهسازی انجام گرفته است.

سلطانی نژاد با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در شهرستان‌های استان در حال ساخت است که بخشی از آن‌ها توسط فرمانداران افتتاح می‌شود ، همچنین پروژه‌های بهسازی ۶۰ روستا نیز به بهره برداری می‌رسد.

اوبا اشاره به وقوع حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله در استان کرمان افزود: نزدیک به ۹۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی به علت تخریب در حوادث ساخته شده است  که ۲۰ هزار واحد آن در دولت تدبیر و امید تحقق یافته و تمامی منازل آسیب دیده زلزله‌های کوهبنان و بخش کوساران راور بازسازی شده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان ادامه داد: در سیل اخیر جنوب استان، در شهر‌های زهکلوت، قلعه‌گنج و رودبار جنوب بخش عمده ای از خانه‌ها آسیب دیده بودند که تا پایان مهر عملیات مسقف شدن تمام واحد‌های آسیب دیده در این مناطق انجام می شود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.