سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار دانشمندان درباره خطر استفاده از تست‌های خانگی کرونا

دانشمندان انگلیسی درباره استفاده گسترده از کیت‌های خانگی تشخیص کووید ۱۹ هشدار دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با گذشت بیش از ۸ ماه از شیوع ویروس کرونا در جهان، کشور‌ها به شدت به دنبال کنترل و مهار این ویروس در جامعه هستند.

از آنجا که تاکنون هیچ واکسن موثری برای مقابله با این ویروس کشف نشده است، دولت‌ها تنها می‌توانند با گسترش انجام تست کرونا، قرنطینه کردن افراد بیمار و نیز ایجاد محدودیت‌های اجتماعی با روند افسار گسیخته مبتلایان به کووید ۱۹ مقابله کنند. یکی از روش‌هایی که کشور‌های غربی در این همه گیری از آن بهره گرفتند، تست‌های خانگی تشخیص ابتلا به کرونا بود.

محققان می‌گویند این تست‌ها تشخیصی که براساس آنتی بادی (پادتن) بدن افراد صورت می‌گیرد، می‌تواند پیامد‌های خطرناکی داشته باشد. پاتولوژیست‌های دانشکده سلطنتی انگلیس با ارسال نامه‌ای نسبت به فروش مستقیم کیت‌های تشخیصی به مصرف کنندگان هشدار دادند و خواستار اعمال مقررات سختگیرانه در این زمینه شدند.

دانشمندان انگلیسی می‌گویند هنوز هیچ کیت تشخیص خانگی برای ویروس کرونا مورد تایید قرار نگرفته است. با این حال، انواع مختلفی از تست‌های خانگی کرونا هم اینک در بازار در حال عرضه است.  این تست‌ها به دلیل آنکه دقیق نیست می‌تواند باعث انحراف عمومی روند مقابله با کرونا و نیز به خطر افتادن جان افراد شود.

تاکنون تایید نشده است داشتن آنتی بادی در خون فرد می‌تواند مانع از ابتلای مجدد وی به ویروس کرونا شود.


بیشتر بخوانید


یکی از این محققان می‌گوید: اگر به تازگی یک کیت تشخیص کرونا را از اینترنت و یا فروشگاه خریداری کرده اید باید بدانید هیچ ضمانتی برای استاندارد بودن و تشخیص صحیح آن وجود ندارد. تحقیقات بر روی ۴۱ کیت مختلف تشخیص کرونا در انگلیس نشان می‌دهد یک سوم از آن‌ها به طور کامل اطلاعات غلط و گمراه کننده به فرد می‌دهد.

تحقیقات دانشگاه بیرمنگام انگلیس هم نشان می‌دهد تنها درباره ۱۰ درصد از تست‌های موجود در بازار مستندات لازم درباره توانایی تشخیصی آن‌ها عرضه شده است. با این حال، برای تعیین دقیق و صحت سنجی کارکرد این کیت‌ها به بررسی‌های بیشتر بر روی انسان نیاز است.

دانشمندان هشدار می‌دهند به دلیل وجود خطای بالا در استفاده از این کیت‌های تشخیصی، استفاده گسترده از آن در جامعه باعث گمراهی افراد می‌شود، زیرا ممکن است فردی مبتلا به کووید ۱۹ باشد و در آزمایش خانگی به آن پی نبرد. در این صورت اعضای خانواده فرد و افرادی که در جامعه با این بیمار در ارتباط هستند در خطر ابتلا قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.