سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ: در صورت پیروزی بایدن، چین «مالک» آمریکا خواهد شد!

رئیس‌جمهور آمریکا رقیب دموکرات خود را به حمایت از چین متهم کرد و درباره پیامد‌های پیروزی او در انتخابات نوامبر هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری آرتی عربی، رئیس جمهور آمریکا معتقد است در صورت راهیابی دموکرات‌ها به کاخ سفید در انتخابات نوامبر، چین به مالک این کشور تبدیل خواهد شد.

دونالد ترامپ طی سخنرانی در شورای سیاست ملی آمریکا به بایدن برای خودداری از آوردن نام چین در سخنرانیش تاخت و گفت اگر بایدن انتخاب شود، چین مالک کشور ما خواهد شد. ما اجازه این کار را نخواهیم داد.

رئیس جمهور آمریکا با انتقاد از سخنرانی بایدن در نشست حزب دموکرات گفت بایدن بدترین کابوس شما خواهد بود. ترامپ با استناد به گزارش‌های اطلاعاتی در خصوص مداخله احتمالی چین در انتخابات آمریکا گفت: گزارش‌های اطلاعاتی را مشاهده کرده اید، چین می‌خواهد بایدن پیروز شود. اگر خواهان پیروزی من بودند بسیار توهین آمیز بود.

ترامپ که خود را در کارزار انتخاباتی بسیار عقب‌تر از رقیب دموکرات خود می‌بیند، به هر ابزاری برای خدشه دار کردن وجهه او دست می‌زند.

پیش از این نیز گروهی از سناتور‌های ارشد جمهوری خواه آمریکا موضوع تلاش چین برای تاثیرگذاری در انتخابات آتی این کشور، با استفاده از شبکه تیک تاک را مطرح کرده و از دولت خواستند تا این مسئله را مورد بررسی دقیق قرار دهد.

آمریکا بار‌ها دیگر کشور‌ها را به نقض قوانین و تلاش برای اقدامات مخرب در حوزه سایبری با هدف مداخله در انتخابات متهم کرده است. این اتهام زنی‌ها به قبل از آخرین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برمی گردد. در آن زمان واشنگتن، مسکو را به تلاش سایبری برای تاثیر گذاشتن در نتیجه انتخابات سال ۲۰۱۶ متهم کرد. ادعا‌هایی که نه تنها در نتیجه تحقیقات دو ساله بازرسان وزارت دادگستری آمریکا به اثبات نرسید و بلکه هیچگاه از سوی روسیه نیز تائید نشد.

موضوع ادعایی مداخله در انتخابات آمریکا هر از چندگاهی از سوی مقامات این کشور با اتهام زنی به عوامل خارجی علم می‌شود. به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند این ادعا را دست آویز اتهام زنی و فشار بر رقبای خارجی خود از جمله چین و روسیه قرار دهند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.