سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روضه خانگی در چهار شهر رایگان برگزار می شود

مجالس روضه خانگی به همت جمعی از طلاب جوان حوزه علمیه قم به صورت رایگان در شهر‌های قم، یزد، تهران و مشهد برپا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، حجت‌الاسلام وحید قافی، رئیس موسسه سفینة النجاه گفت: موسسه سفینة النجاة قم به همت شماری از طلاب و فضلای جوان حوزه علمیه قم، اقدام به راه اندازی مجالس خانگی اهل‌بیت علیهم السلام به صورت رایگان در شهر‌های قم، یزد، تهران و مشهد کرده است.

او افزود: به منظور گسترش فرهنگ روضه‌ خانگی ،از پارسال به صورت محدود راه اندازی مجالس خانگی از شهر قم آغاز شد و در یک سال گذشته با استقبال بسیار خوب مردم در سایر شهر‌ها روبه‌رو شد که تا الان به چهار شهر رسیده است.

قافی ادامه داد: برای هر خانواده در ماه‌های محرم و صفر در هر ماه حداکثر ۵ درخواست و در سایر ایام سال در هر ماه حداکثر۱۰ درخواست به صورت افتخاری و رایگان پذیرفته می‌شود؛ برگزاری مراسم بیشتر با هزینه خود بانیان انجام می‌پذیرد واین طرح فعلا مختص شهر‌های قم، تهران، مشهد و یزد است و فقط از این چهار شهر درخواست پذیرفته می‌شود؛ امیدواریم به زودی در سراسر کشور اجرا شود.

رئیس موسسه سفینة النجاه عنوان کرد: از آنجا که هدف ما گسترش مجالس خانگی اهل بیت علیهم السلام است و نه کمک به مجالس موجود، از این‌رو به مجالسی که از قبل به صورت منظم هفتگی، ماهانه، سالانه و یا مناسبتی برپا بوده‌اند حمایتی تعلق نمی‌گیرد و در صورت هماهنگی سخنران و مداح از طرف موسسه سفینة النجاة، هزینه بر عهده‌ی بانیان خواهد بود. به همین جهت درخواست برگزاری مجالس از طرف مساجد، هیئات مذهبی، حسینیه‌ها و مدارس با هزینه انجام می‌شود.

علاقه مندان جهت ثبت درخواست روضه خانگی  می‌توانند مشخصات شان هم چون نام خانوادگی، تاریخ دقیق مجلس، ساعت دقیق مجلس، آدرس دقیق مجلس، جنسیت و تعداد مخاطبان و شماره تماس‌شان را به آیدی مسئولان ثبت درخواست استان‌ها اعلام کنند.

براساس این گزارش متقاضیان در شهر قم به آیدی: @safineh_Qom، در تهران: @safineh_teh، یزد: @safineh_yazd و مشهد: @safineh_mashhad در پیام رسان ایتا ارسال کنند.


با توجه به شیوع کرونا، توصیه و تقاضای بر این است که مجالس به صورت خانوادگی برگزار شود؛ یعنی فقط خانواده‌ها به عنوان مخاطب در مجلس حضور داشته باشند و مهمان دعوت نکنند.


علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با آیدی @safineh_n در پیام رسان ایتا مراجعه کنند.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.