سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۵۰۰ خانوار روستایی راز و جرگلان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان شمالی از نصب و راه اندازی ۱۲ سایت تلفن همراه و بهره مندی ۱۵۰۰ خانوار روستایی این شهرستان از اینترنت پرسرعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   سید علی مرتضوی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در نشست بررسی و پیگیری مشکلات اقتصادی و عمرانی شهرستان راز و جرگلان  گفت: با اجرای پروژه‌های USO و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته روستایی استان به ویژه در شهرستان راز و جرگلان، گام‌های بلندی جهت خدمت رسانی به روستاییان برداشته شده که منجر به رشد شاخص‌های ارتباطی شده است.


بیشتر بخوانید 


مرتضوی افزود: در شهرستان راز و جرگلان هم اکنون ۱۰۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار دارای تلفن خانگی، نزدیک به ۸۰ درصد دارای پوشش تلفن همراه و بیش از ۵۴ درصد روستا‌ها مجهز به اینترنت پرسرعت هستند.

او گفت : تا کنون از محل طرح USO، ۱۲ سایت تلفن همراه را ه اندازی شده که ۱۳ روستای بالای بیست خانوار شهرستان راز و جرگلان با بیش از ۱۵۰۰ خانوار روستایی و جمعیتی بالغ بر ۵۶۰۰ نفر، تحت پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت قرار گرفتند.

 مرتضوی  افزود : از دیگر اقدامات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌توان به نصب و راه اندازی شش دستگاه خودپرداز در روستا‌های پرجمعیت و نیازمند دستگاه خودپرداز از محل طرح USO و ابلاغ اجرای مسیر فیبرنوری بطول ۷۴ کیلومتر جهت تامین پهنای باند اپراتور‌های تلفن همراه و مراکز مخابراتی مناطق مرزی به پیمانکاری شرکت مخابرات ایران اشاره کرد.

مدیرکل ارتباطات استان با اشاره به مزایای پروژه اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات گفت: همزمان با سراسر کشور اتصال ۱۳۰ مدرسه در شهرستان راز و جرگلان به شبکه ملی اطلاعات در حال اجرا است و تا پایان شهریور ماه به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.