سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لحظه شماری برای شگفتی بزرگ یمنی‌ها/ انصارالله در یک قدمی شهر نفتیِ جاسوس‌ها

نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از سیطره بر ۱۲ منطقه از ۱۴ منطقه مارب اعلام کردند که یک شگفتی بزرگ از جانب انصارالله در راه است.

 

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از سیطره جنبش انصارالله یمن بر ۱۲ منطقه از استان مارب و ادامه پیشروی‌های آن٬ منابع این جنبش اعلام کردند که به زودی شاهد شگفتی بزرگی در مارب خواهیم بود.

دلایل تاخیر در ورود انصارالله به مارب

قهرمانان ارتش و کمیته مردمی پیروزی‌های بزرگ داشته و پیشروی‌های قابل توجهی در جبهه‌های مختلف مارب کرده است که آخرین آن‌ها در منطقه «ماهلیه» و «العبدیه» و «حجره» و «خلفان» در جبهه جنوبی مارب بود. علاوه بر آن نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با پیشروی در جبهه «جدعان» و «مدغل» و «مجزر» و «رغوان» از همه جوانب کنترل استان را در دست گرفته و از تاسیسات نفتی و منافع عمومی آن محافظت می‌کنند.

در زمینه تاخیر ورود ارتش و کمیته‌های مردمی به مارب می‌توان گفت که این امر چند علت دارد: وجود منافع و تاسیسات بزرگ و مهم در مارب مانند تاسیسات صافر موجب شده تا ارتش و کمیته‌های مردمی از دادن هرگونه بهانه به دست دشمن برای انجام عملیات‌های جنایتکارانه ضد این تاسیسات مهم خودداری کنند؛ چراکه اکنون یمنی‌ها با دشمنی می‌جنگند که نه چیزی از اخلاق می‌داند و نه مسئولیتی دارد٬ بنابراین ممکن است این تاسیسات حساس را با جنگنده‌ها مورد هدف قرار دهد یا اینکه مزدورانش اقدام به انفجار آن‌ها بکنند.

در حال حاضر استراتژی انصارالله برای پیشروی در مارب در وهله اول محافظت از جان شهروندان و اموال عمومی و خصوصی است؛ به ویژه اینکه مارب یک شهر بزرگ با شمار زیادی جاسوس است که در هر زمان ممکن است غیرنظامیان را به گونه‌ای قربانی کنند.

از ۶ سال گذشته به ویژه در دوره اخیر هر زمانی که ارتش و کمیته‌های مردمی در مارب پیشروی می‌کردند٬ مزدوران دشمن به یک سری واسطه‌ها برای نفوذ در شورای سیاسی و دولت نجات یمن متوسل می‌شوند.

آخرین کشوری که مزدوران تلاش کردند از آن به عنوان واسطه برای نفوذ به انصارالله استفاده کنند٬ عمان بود. آن‌ها می‌گفتند که میان انصارالله و عمان رابطه وجود دارد و بنابراین این کشور می‌تواند آن‌ها را در خصوص پرونده مارب قانع کند. اما ارتش و کمیته‌های مردمی یمن٬ این موضوع را یک مسئله ملی برای خود می‌دانند و هیچ واسطه‌ای در این زمینه نمی‌پذیرند.

پیش از این انصارالله از مزدوران دشمن خواسته بود تا ابتکار آشتی ملی را اجرایی کنند که هم به نفع ملت یمن است و هم طرف مقابل٬، اما آن‌ها نپذیرفتند؛ چرا که تصمیم‌گیرنده این‌ها نیستند و طرف دیگری است.

مارب در انتظار ورود قهرمانان وطنی

در این میان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تلاش زیادی برای ارتباط با قبایل موجود در مارب که در مناطق تحت سیطره دشمن هستند، کردند و این قبیله‌ها طی ۶ سال مزدوران و تروریست‌های داعشی را محاکمه و زندانی کردند.

مزدوران دشمن هرکدام از اهالی مارب که نمی‌خواهد در کنار آن‌ها باشد را متهم می‌کنند که از طرفداران انصارالله است و در صورتی که ممکن است اصلا از آن‌ها نباشد. آن‌ها از طریق این اتهامات اهالی مارب را با روش‌های گوناگون تحت فشار قرار می‌دهند و مجبورشان می‌کنند تا در کنار آن‌ها قرار بگیرند.

در حال حاضر از ۱۴ منطقه مارب تنها دو منطقه آن در دست مزدوران است٬ ضمن اینکه نیرو‌های انصارالله با شخصیت‌های بارز قبیله‌ای در این استان روابط خوبی دارند و می‌توان گفت قبایل مارب منتظر ورود ارتش و کمیته‌های مردمی به شهرشان هستند.

علاوه بر آن انصارالله با شماری از فرماندهان نظامی که همچنان در صف دشمن هستند ارتباط دارند و این افسران می‌گویند که اگر ترس از بمباران و تجاوز به خانواده‌هایشان از جانب دشمن نبود٬ آن‌ها اولین کسانی بودند که در کنار ارتش و کمیته‌های مردمی کشورشان قرار می‌گرفتند. البته گفته می‌شود آن‌ها پیام‌های اطمینان بخشی به انصارالله در خصوص همکاری با آن داده‌اند.

خیانت‌های ادامه دار سازمان ملل به یمنی‌ها

اما در خصوص ابتکار سازمان ملل برای حل درگیری‌های یمن باید گفت که «مارتین گریفیتس» به عنوان فرستاده سازمان ملل به یمن درواقع اهداف دشمن را به یمنی‌ها دیکته می‌کرد و به جای اینکه راه‌حلی برای مشکل باشد خودش بخشی از مشکل شده است. حتی زمانی که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شروع به پیشروی در مارب کردند او به گونه‌ای خشمگین شد که انگار یکی از عناصر داعش است و نه فرستاده سازمان ملل!

ائتلاف متجاوز سعودی تمرکز زیادی بر مارب داشته وترس زیادی از سقوط آن و سیطره انصارالله بر این استان دارد. اما با وجود زرادخانه نظامی بزرگی که دشمن در این شهر مستقر کرده و نیرو‌های زیادی که دارد٬ شکست‌ها و خسارت‌های بزرگی به ویژه در دوره اخیر متحمل شده است.

هزینه این تجهیزات توسط عربستان و امارات تامین می‌شود و در عین حال حمایت‌های ویژه ترکیه به اضافه ثروت‌های نفتی مارب نیز وجود دارد. درواقع اینطور باید گفت مزدوران به اندازه‌ای در این منطقه حمایت می‌شوند که نمی‌خواهند آنجا را ترک کنند.


بیشتر بخوانید


پول خون یمنی‌ها به جیب چه کسانی می‌رود؟

اما دشمن مبالغ مورد نظر را به حساب شخصی فرماندهان محلی که جنگ را در مارب رهبری می‌کنند٬ واریز می‌کند و مابقی آن صرف دستمزد مزدوران می‌شود. اما اهالی مارب در طی ۶ سال حقیقت را متوجه شده و اعتراف به اشتباهاتشان کرده‌اند و دیگر با پول وسوسه نمی‌شوند؛ به ویژه اینکه پس از جنگیدن در صف دشمن مقابل هم وطنان خود اولا دچار معلولیت‌های جبران‌ناپذیری شده‌اند و دوم اینکه همواره مورد تحقیر و توهین به دلیل وطن فروشی قرار می‌گیرند.

آن‌ها می‌گویند نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی درحالی که هزار ریال یمنی هم در جیب ندارند برای دفاع از حاکمیت و وطن خود می‌جنگند؛ در حالی که مزدوران با جیب‌های پر از چند هزار ریال سعودی خودشان را فروخته و به خدمت دشمن اشغالگر درآمده‌اند.

در طی این سال‌ها منابع و ثروت‌های نفتی مارب تحت سیطره دشمن و مزدوران آن بوده و طبق گفته یمنی‌ها به حساب شخصی مسئولان حزب «اصلاح» در مارب واریز شده است.

پس از پیروزی‌های بزرگ انصارالله در عملیات «بنیان مرصوص» و «فامکن منهم» در محور «نهم» و «الجوف» و «مارب» و پیشروی‌های آن در این شهر ٬ متجاوزان و مزدوران بانک مرکزی این شهر را غارت کرده اند و اکنون این بانک کاملا خالی از پول شده که بخش قابل توجهی از این پول‌ها به حساب دفتر حزب اصلاح واریز و بخش دیگر آن میان مقامات این حزب در مارب تقسیم شده است.

«سلطان العراده» استاندار دست نشانده مارب و از رهبران حزب اصلاح اولین مسئول غارت اموال در مارب است و وی به همراه شرکای خود قطعا محاکمه خواهند شد.

غارت و انتقال آثار نفیس یمنی‌ها به کشور‌های دشمن

شهر مارب همچنین یک منطقه باستان‌شناسی با آثار قیمتی است که پس از تجاوزات دشمن بخشی از آن‌ها نابود و بخشی دیگر غارت و به خارج از یمن منتقل شده است. برخی اطلاعات نشان می‌دهد که مزدوران این آثار باستانی را به امارات انتقال داده‌اند.

اما در خصوص دستاورد‌های دشمن متجاوز در مارب طی سال‌ها باید بگوییم قتل وکشتار و نشر خیانت در میان یمنی‌ها تنها چیزی است که دشمن از خلال جنایت‌های خود به دست آورده است.

ارتباط گروه‌های تروریستی با ائتلاف عربستان در مارب

اما قبل از تجاوزات ائتلاف جنگی سعودی٬ گروه تروریستی القاعده در مارب فعالیت داشت و دو سال قبل نیز تروریست‌های داعشی به این منطقه آمدند.

عملیات‌های این دو گروه تروریستی در ارتباط با یکدیگر بوده و همه می‌دانند که آن‌ها ساخته و پرداخته آمریکا و رژیم صهیونیستی در راستای تحقق اهدافشان در منطقه هستند.

ائتلاف متجاوز سعودی ضد یمن نیز مورد حمایت مستقیم ایالات متحده و صهیونیست‌هاست؛ بنابراین کاملا طبیعی است که عناصر داعش به یمن و به ویژه مارب که تحت مدیریت اصلاح به عنوان اداره کننده گروه‌های تروریستی است٬ سرازیر شوند.

اما در نهایت آنچه که می‌تواند پیروزی نهایی انصارالله و همه یمنی‌های آزاده را در مارب رقم بزند٬ هوشیاری یمنی‌هاییست که گرفتار وسوسه‌های دشمن شده‌اند. آن‌ها باید بدانند ارتش و کمیته‌های مردمی دشمن آن‌ها نیستند و از زیر چتر امارات و عربستان بیرون بیایند تا کشورشان را از سلطه دشمنان خارج کنند.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

 

برچسب ها: جنگ یمن ، استان مارب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۳:۴۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
مهریه بالا هیچ ربطی به خوشبختی دخترندارد هدف اصلی ازدواج آرامش ونسل آوری می باشدکه متاسفانه مسیر ازدواج به کلی عوض شده
ناشناس
۰۳:۴۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
مهریه بالا هیچ ربطی به خوشبختی دخترندارد هدف اصلی ازدواج آرامش ونسل آوری می باشدکه متاسفانه مسیر ازدواج به کلی عوض شده
ناشناس
۲۲:۵۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
دروردبررزمندگان مقاومت یمنی کسی که برای وطن وناموسش جانفشانی می کنه همیشه سر بلند ولعنت خدا برکسانی که تحمل این پیروزی بزرک راندارند
رضا
۲۱:۲۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
دوست من با مدرک زیردیپلم الان ۱۲ سال سابقه کار داره. من رفتم درس خوندم و فوق لیسانس از یک دانشگاه کاملا معتبر دولتی تهران گرفتم با معدل بالا. از سال ۹۳ که ز خدمت سربازی برگشتم، بیکار هستم و مجبور به کارگری شدم و به هر دری میزنم تا به اول راه امثال دوستم برسم الان ۳۳ سال سنمه و اطرافیانم انتظار ازدواج هم دارند. یکی بگه من چرا زنده‌ام؟
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
اشتباهی اومدی
اینجا خبر موفقیت های انصارالله یمن هست
مرگ بر آل سعود
مرگ بر اسرائیل
جاسم داغری
۱۹:۳۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
بسم الله الرحمن الرحیم
"وَأُخْرَىٰ تُحِبُّونَهَا نَصْرٌ مِّنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِيبٌ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ ﴿الصف: ١٣﴾"
صدق الله العلی العظیم.
ان شاء الله ظهور قائم آل محمد صلوات الله علیه و عجل الله فرجه الشریف، از منتظرانت هستیم ای امام، که از مفسدان فی الارض دیگه خسته شدیم!!!
انا لله و انا الیه راجعون و العاقبة للمتقین.
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
میبینید که مسی به این پیام اهمیتی نداده!؟!؟ تازمانیکه اوضاع کشور ومعیشت مردم ما همین باشه!؟!؟ هیج خبری برای مردم، خوشایند نیست!؟!
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
به شما چه!؟! ؟ توهمه ی کشورها، آن هم کشورهای عربی دخالت کردید!!! آن هم عربهایی که اکثراچشم ما ایرانی ها راندارند ومارا درطول تاریخ ، مجوس می نامند!؟!؟ عربها به عربیت واقوام ونژاد خود خیلی می بالند، وبه آسانی حاضر به اختلات بااقوام غیر ازخود نیستند!!؟ ممکن است درمقابل شما روی خوش نشان دهند ولی همیشه، جانب خودشان رامی گیرود وخیانت می کنند!! حتی به خودشان!!؟!
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
افرادی زیر این خبر در مورد ازدواج پست گذاشتند همانهایی هستند که از طرف عربستان و امارات برای گمراه کردن افکار عمومی از کلید واژهای عربستانی استفاده میکنند .
درود خداوند به انصارالله یمن و مردم مقاوم این کشور که در مقابل پست فطرت هایی چون بن زاید و بن سلمان و آمریکا مقاومت کرده و تمامی هستی خودشون و فدای جبهه مقاومت کرده‌اند
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
آقای کلید واژه جوان دلش میخواد ازدواج کنه ولی نمی تونه به عربستان وهابی چه ربطی داره
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
بله درست گفته زیر این خبر این پست ‌ٍ بی ربطی هست .
ناشناس
۱۷:۳۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
نظرات مهریه خبر یمن !؟
Esi
۱۶:۵۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
با این گرونی که درست کردید باید بشینین و کاهش جمعیتو به چشم ببینین عزیزانم.آدم باید ساده باشه که تو این اوضاع ازدواج کنه.
ناشناس
۱۶:۴۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
دخترا خیلی پر توقع شدن.
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
اگه دونفرمومن وعاشق هم باشندمیتوانندیه زندگی عالی برای خودشون بسازند
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
کدام بختی کدام ازدواجی
تو کشوری که جز تورم و گرانی و فقرو بیکاری و اعتیاد چیزی نیست
ناشناس
۱۵:۵۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
من جوان بتونم شکم خودم را نصفشو پر کنم شاهکاره .
ازدواج پیش کش .
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
دوست داشتن همه مشکلات حل میکنه وتوکل برخدا
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
به نظرمن زن وشوهرعاشق همدیگرباشند زندگی پرازارامش دارندهمین
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
هرکی ساده است این دوره زمونه ازدواج میکنه
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
من 5 سال پیش از بیکاری رفتم شروع کردم تو ساختمون کارگری.. همونجا. از طریق خانواده صاحبکارم با همسرم آشنا شدم روزی 30 تومن در آمدم بود اونم نه هروز کار بود.. با کارگری شروع کردم خدا گواهه کارت عابر بانکم نداشتم ولی خیلی کار می‌کردم شب و روز.. الانم پسرم یکساله چند ماهشه.. الحمدالله الان راننده شدم برای خودم کار میکنم چند ساله. ولی همه جوونا درست میگن نمیشه با این وضعیت سخت ازدواج کرد.
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
متاسفانه در شرایط کنونی امکان ازدواج وجود ندارد.خونه زیر 900 میلون نیست،ماشین همین ماشینهای ایرانی یه دونه 206 شده 250 میلیون،خرید قبل ازدواج از جمله طلا حداقل 150 تا 200 میلیون هزینه تالار هم 60 تومنی میشه(دقیق نمیدونم اینو) حالا شما بگو ازدواج وقتی من کلا روی هم تو حسابم 5 تومن هست به نظر شما میشه؟
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
با این تورم وحشتناک مگر میشود به ازدواج اندیشید ؟؟؟
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
این چه ربطی به این خبر داره ؟؟
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
با این تورم وحشتناک مگر میشود به ازدواج اندیشید ؟؟؟
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
من 40سالمه مجرد..چکارکنم؟
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
مجرد بمون
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
زن نگیر
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
عزیزم دیگه از شما گذشته
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
بسم الله بگیر برو ازدواج کن. اگه کار داری و میتونی یه زندگی رو اداره کنی میتونی ازدواج کنی در غیر اینصورت دعا کن خدا کمکت کنه که بتونی ازدواج کنی.
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
بابا داستان چیز دیگه ی هست. یمن چه ربطی به ازدواج داره. بابا ما ایرانی ها از عجایب هشتگانه ایم
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
من 40سالمه مجرد..چکارکنم؟
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
چقدر حرف می زنید با این اوضاع گرانی که درست کردید بیخود نیست کسی دیگه به سمت ازدواج نمیره و فساد و شهوت زیاد میشه
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
هیچ ربطی به این خبر نداره ، برخلاف جریان آب نمیشه شنا کرد
حسین
۱۱:۴۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر من خودم مدرس و نویسنده هستم ولی به خاطر مهریه سنگین نتونستم ازدواج رو قبول کنم به عقیده من فقط تفاهم و هدفمندی و مسولیت پذیری مهم نیست بلکه مهریه پایین هم باید در نظر گرفته بشه خود اسلام با مهریه بالا مخالف هست و احادیث و روایاتی از عذاب الهی بر دختری که مهریه سنگین میخواهد هست
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
حالا مهریه ما شده درد بیدرمون کتکهای شما وظلمهایی ک درحق زنان بیچاره میکنید اینها قابل قبول نیست بعدمهریه معلومه با زنت منطقی برخوردکن بعدازازدواج کتکش نزن کاری ب مهریه نداشته باش
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
مهریه ملاکی برای خوشبختی نیست. من اعتقادی به مهریه سنگین ندارم حتی والدین من هم با این عقیده من مخالفند چه برسه به والدین دختر
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
مردم مگه بچه هاشونوتوی سطل زباله پیدا کردن با این مردهای پرووو
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
واقعا حماقته ادم خودش رو مدیون همچین مهریه های سنگینی که الان صد سکه معادل یک میلیارد تومن قیمتشه، بکنه. دولت هم هیچ قوانینی راجع به این مساله نمیگذاره و قدرت خرید مردها رو لحاظ نمیکنه . باید این قضیه سیستماتیک باشه و هر کسی هر چقدر خواست نتونه مهریه بنویسه. باید قانونمند باشه و در حد توان پرداخت مرد باشه
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
این نظرشماست، وبه کسی مربوط نیست،
ناشناس
۱۵:۳۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
مردم مگه پسراشونو. از سر راه پیدا کردن که بیان دخترای شما رو بگیرن آبشون بدن نونشون بدن. بعد ادعاشون هم بشه. حقشونه همون خونه باباهاشون بمونن