سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مساجد، مهمترین پایگاه‌های اجتماعی هستند

استاندار خراسان جنوبی گفت: مساجد به جهت کارکرد‌های مختلفی که دارند، از مهمترین پایگاه‌های اجتماعی به شمار می‌روند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبیرجند، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در دیدار رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان گفت: با وجود راهبرد‌های متعددی که مساجد در صدر اسلام داشته‌اند و کاردکرد‌های فراوان مساجد در جریان پیروزی انقلاب اسلامی، در حال حاضر تعداد انگشت شماری از آن رویکرد‌ها در مساجد فعال است.

او افزود: مساجد می‌توانند به علت جایگاهی که دارند در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، نقش آفرینی کنند.

معتمدیان با اشاره به فعال شدن گروه‌های اجتماعی در برخی مساجد استان، اظهار کرد : برخی مساجد هم بسترساز فعالیت‌های اقتصادی شده و اشتغالزایی را به همراه داشته‌اند.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: این تجربه‌های موفق باید به همه مساجد، تسری پیدا کند.


بیشتر بخوانید


او با بیان این که مساجد از جمله نخستین کانون‌ها و مراکزی اند که در جریان شیوع کرونا اقدامات درخور توجهی داشته‌اند تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گندزدایی، ضد عفونی کردن محلات، کمک به مدافعان سلامت و تأمین بسته‌های معیشتی برای اقشار کم‌درآمد و آسیب دیده از کرونا از جمله اقدامات مساجد استان در این ایام بوده است.

معتمدیان با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و آغاز مراسم عزاداری، بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پروتکل‌های تعیین شده برای این ایام در مساجد تاکید کرد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: حفظ سلامت مردم از اصلی‌ترین مسائلی است که در همه امور باید مد نظر باشد.

او با تاکید بر اشاعه باور مذهب و عقلانیت اظهار کرد: باید در راستای زنده نگهداشتن فرهنگ عاشورا، برای برگزاری مراسم باشکوه و حتی پرشورتر از قبل، از همه ظرفیت‌ها به ویژه فرصت فضای مجازی بهره برد.

حجت الاسلام نوری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ مسجد در سطح استان وجود دارد.

او افزود: ۲ طرح پایش هیات امنا و جوان سازی هیات امنا از جمله برنامه‌هایی است که از سال ۹۷ در دستور کار مجموعه قرار گرفته است.

حجت الاسلام نوری کمبود اعتبار و قطع شدن بیمه خدام را از مهمترین مشکلات مساجد استان برشمرد.

در این دیدار که به مناسبت ۲۱ آگوست (۳۱ مرداد) روز جهانی مسجد انجام شد، استاندار درخصوص اختصاص اعتبار ویژه برای کمک به مساجد استان و همچنین تأمین اقلامی همچون ماسک و مواد ضد عفونی کننده دستورات لازم را صادر کرد.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.