سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیروزی همیشگی انقلاب اسلامی با پیروی از مکتب امام حسین (ع)

خطیب جمعه شهر جوپار گفت: این کشور با پیروی از مکتب امام حسین (ع) راه امام خمینی توانسته دشمن بزرگ ایران یعنی امریکا را شکست دهد و اقتدار خود را حفظ کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین ایرانمنش امام جمعه شهر جوپار در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین و فرا رسیدن ماه محرم ماه حزن و اندوه و همچنین رعایت پروتکل بهداشتی و پیشگیری ازبیماری کرونا همه را به تقوای الهی، ترک گناه و معصیت و اطاعت از دستورات خداوند متعال توصیه و سفارش کرد.

او افزود: امیدواریم بتوانیم توصیه مورد تاکید قرآن را که تقوا است در زندگی مد نظر داشته باشیم که قرآن در این رابطه آیات زیادی را بیان کرده است و خداوند می‌فرماید بهترین توشه در تقوای الهی است.

او افزود: هم چنین خداوند می‌فرمایند صاحبان عقل و خرد بایستی تقوا داشته باشند چرا که انسان اگر فکر و اندیشه خود را به کار گیرد متوجه می‌شود که برای آخرت و این دنیا نیاز است و باید دستورات خداوند را اطاعت کند تا به رستگاری برسد.

حجت الاسلام ایرانمنش درادامه خطبه‌های خود تصریح کرد: باید هرچه می‌توانیم از حماسه عاشورایی و مکتب امام حسین (ع) و کربلای معلی درس و پند و موعظه بگیریم و با شناخت عاشورا و کربلا مسئله خیرخواهی برای مردم که در زندگی همه امامان و پیامبران توصیه شده است را مد نظر قرار دهیم.

او با اشاره و تاکید بر کمک به نیازمندان گفت: انسان برای رسیدن به هدف خود باید از روش مناسب استفاده کند تا تاثیر گذار باشد که این را باید در مکتب قرآن، خدا، پیامبران و امام حسین (ع) بینیم و بیاموزیم.

حجت الاسلام ایرانمنش بیان کرد: در مکتب عاشورا و امام حسین (ع) نصیحت، خیرخواهی، هدایتگری برای مومنان است.


خطیب جمعه شهر کرمان گفت: امروزه اگر یک لحظه غفلت کنیم وسایل انحراف و مقدمات گمراهی و عوامل انحطاط و سقوط یک انسان و جامعه بیش از هر زمان دیگری به چشم می‌خورد که این یکی از علائم آخرالزمان است و واجب است انسان‌ها از این مکتب ارزشمند و نایاب درس‌های فراموش نشدنی بگیرند.


او گفت: یکی از کار‌های انسان‌های مومن و انقلابی درس گرفتن از مکتب امام حسین و خیرخواهی است در جامعه‌ای که امروزه آسیب زیاد وجود دارد.

ایرانمنش افزود: کسی که بخواهد از مسیر گناه و معصیت به هدف خود برسد امام حسین (ع) می‌فرمایند آرزویش از دست میرود و از آنچه که می‌ترسد زودتر به سراغش می‌آید. او در ادامه خطبه‌های این هفته خود با اشاره به برخی از مناسبت‌های پیش رو یکی از جلوه‌های نهضت امام حسین را انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: امام خمینی (ره) هم مانند امام حسین با نیت خالص و الهی شروع کرد و هم اکنون رهبر بزرگ انقلاب با همان نیت خالص راه بنیانگذار انقلاب را ادامه میدهد.

او گفت: انقلاب اسلامی موفقیت‌های زیادی را کسب کرده است و با همه فشارها، سختی‌ها و توطئه‌های آمریکا توانسته به اقتدار برسد و آمریکا بعد از شکست‌های زیاد از انقلاب اسلامی هنوز در صدد ضربه زدن به این کشور است، ولی این کشور مقاومت می‌کند و خلوص نیت مردم و شهدا است که امروز این مقاومت‌ها جواب داده و آمریکا شکست خورده است.

او تصریح کرد: کشور مابا الهام از مکتب امام حسین (ع)، امام خمینی، قرآن، اراده و مقاومت خود روز به روز قوی‌تر می‌شود که قابل مقایسه با آمریکا نیست.

امام جمعه شهر کرمان درپایان تاکید کرد: مسئولین کشور باید به فکر رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشند که راه اصلی نجات از گرفتاری‌ها راه اقتصاد مقاومتی است که از فرمایشات مقام معظم رهبری و بسیار مورد تاکید است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در همه عرصه‌ها باشیم.

انتهای پیام/س

برچسب ها: نماز جمعه ، ماه محرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.