سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی «خیمه‌ی هنرمندان» در زنجان

هنرمندان زنجانی با برپایی «خیمه‌ی هنرمندان» در حوزه هنری زنجان به سبکی متفاوت و مجازی عزاداری امام حسین (ع) را زنده نگاه خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،امیر نعمتی، رییس حوزه هنری زنجان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ضرورت توجه به رعایت مسائل بهداشتی در زمینه پیشگیری از بیماری گفت: با توجه به شرایط بحرانی و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین تلاش برای هر چه بهتر و با شکوه‌تر برگزار شدن ایام سوگواری سالار شهیدان حسین ابن‌علی (ع) در پایتخت شور و شعور حسینی برنامه‌های مختلفی در جهت گرامیداشت این ایام در نظر گرفته شده است و حوزه هنری تمام توان و ابزار‌های هنری خود را در جهت اشاعه شعائر دینی و پاسداشت حماسه عاشورایی به کار خواهد بست.
 
او افزود: ویژه برنامه «خیمه هنرمندان» زنجان برنامه‌ای است که برای پنج شب در ماه محرم طراحی شده که با محتوای فرهنگی هنری مختلف و متناسب با ایام سوگواری اهل بیت (ع) در فضای مجازی پخش خواهد شد.

رییس حوزه هنری زنجان، ادامه داد: در ایام عزاداری سالار شهیدان، حوزه هنری زنجان در کنار سایر فعالیت‌های فرهنگی مذهبی همراه با هنرمندان زنجانی با برپایی «خیمه‌ی هنرمندان» در این نهاد فرهنگی به سبکی متفاوت و مجازی عزاداری امام حسین را زنده نگاه خواهند داشت.
 
او بخش‌هایی از این برنامه را شعرخوانی، موسیقی، عکس، تئاتر، خوشنویسی، خاطره‌گویی و معرفی کتاب عنوان کرد که با حضور هنرمندان عاشورایی و متعهد اجرا خواهد شد.

نعمتی اظهار داشت: این برنامه با همکاری و مشارکت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد زنجان و سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی از سوم محرم به مدت پنج شب هر روز ساعت ۲۱ بصورت زنده در فضای مجازی برگزار خواهد شد و رضا اسمخانی و نسرین کرم‌زاده اجرای این برنامه را به عهده خواهند داشت.

نعمتی یادآور شد: با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های صورت گرفته با دیگر نهاد‌های و ارگان‌های فرهنگی استان، برای هر شب برنامه‌های متنوعی با محتوا و مضامین عاشورایی در نظر گرفته شده است که طبق این برنامه‌ریزی، برنامه شب اول «خیمه هنرمندان» زنجان با شعرخوانی شاعران زنجانی از جمله حاج منصور کلامی و سید ضیا موسوی به همراه نی‌نوازی برگزار خواهد شد و همچنین حمیدرضا بازرگانی از فعالان هنر عاشورایی در عرصه عکاسی به معرفی و تحلیل و بررسی آثار نیز خواهد پرداخت.

معرفی کتاب با مضمون عاشورایی از دیگر برنامه‌های «خمیه هنرمندان» زنجان در شب اول محرم خواهند بود که بصورت زنده از طریق پیج‌های اینستاگرامی @artzanjan_ir، @znuclop و @isba.ir پخش خواهد شد.
 
انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.