سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رقابت داوطلبان پرتقاضاترین گروه آزمایشی کنکور آغاز شد

مسئول حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش در خراسان رضوی گفت: داوطلبان گروه علوم تجربی در استان همزمان با سراسر کشور در آزمون ورود به دانشگاه‌ها شرکت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی ایمن شهیدی مسئول حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش در خراسان رضوی گفت: داوطلبان گروه علوم تجربی در این استان امروز همزمان با سراسر کشور در آزمون ورود به دانشگاه‌ها شرکت کردند که بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان در این آزمون در خراسان رضوی است.

او افزود: در این گروه ۴۴ هزار و ۱۸۷ نفر در ۳۴ حوزه امتحانی ۲۲ شهرستان خراسان رضوی حضور پیدا کردند.

مسئول حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش در خراسان رضوی  ادامه داد: در این رقابت علمی تعداد ۲۷ هزار و ۴۳۰ نفر زن و ۱۶ هزار و ۷۵۷ نفر مرد در گروه علوم تجربی حضور دارند که کمترین شرکت کنندگان با ۱۶۳ نفر به رشتخوار تعلق دارد.

ایمن شهیدی بیان کرد: از این تعداد پنج هزار و ۷۰۰ متقاضی در دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان بزرگترین حوزه امتحانی این استان حضور دارند که شامل ۲ هزار و ۷۰۰ زن و ۳ هزار مرد است.

او تصریح کرد: در این حوزه تعداد ۲۰ زن و ۲۷ مرد معلول حضور دارند که متناسب با شرایط آن‌ها فضای امتحانی نیز در نظر گرفته شده است.

مسئول حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش در خراسان رضوی تاکید کرد: سه پروتکل حفاظتی، بهداشتی و اجرایی با تمام نیرو رعایت می‌شود تا شاهد هیچ مشکلی در برگزاری آزمون سراسری امسال نباشیم.

ایمن شهیدی اظهار کرد: بر همین اساس تعداد عوامل اجرایی برگزاری آزمون ۵۰ درصد افزایش یافته است.

 او افزود: با توجه به این که ممکن است تعدادی از داوطلبان به لوازم بهداشتی نیاز پیدا کنند در طول برگزاری آزمون ماسک و ژل ضدعفونی نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام//ف.ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.