سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه: تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های ایران شکست خواهد خورد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: تلاش واشنگتن برای بازگرداندن تحریم‌های ضدایرانی از طریق فعال کردن مکانیسم ماشه شکست خواهد خورد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی کنفرانس خبری خود در روز پنجشنبه اقدام آمریکا در فعال کردن مکانیسم ماشه را غیرقانونی خواند و تاکید کرد تمام اقدامات واشنگتن برای احیای تحریم‌های ضدایرانی شکست خواهد خورد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این‌باره گفت: برنامه آمریکا برای بازگشت قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران قانونی نیست و قطعا شکست خواهد خورد. سازمان ملل مکانی برای پیشبرد سیاست‌های خودخواهانه آمریکا علیه ایران نیست.

تلاش چند ماهه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران، نه تنها ناکام ماند بلکه واشنگتن را منزوی کرد. تنها کشور دومینیکن حاضر شد تا به قطعنامه ضدایرانی رای مثبت دهند. فرانسه، انگلیس و آلمان هم به قطعنامه مذکور رای ممتنع دادند. 

در پی شکست آمریکا در شورای امنیت، واشنگتن در تلاش برای فعال کردن مکانیسم ماشه است. مکانیسم ماشه بندی از توافق هسته‌ای ایران است که براساس آن و پس از موافقت شورای امنیت، تمام تحریم های بین‌المللی علیه ایران باز خواهند گشت. ارجاع آمریکا به بندی از برجام در حالی است که این کشور دیگر عضوی از توافق هسته‌ای نیست و نمی‌تواند به آن استناد کند. 

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.