سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتمام زهکشی نیمی از اراضی گلستان در دولت تدبیر و امید

‍ استاندار گلستان گفت: زهکشی نیمی از ۲۸۰هزار هکتار اراضی استان در دولت تدبیر و امید به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،حق شناس استاندار گلستان در آیین متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های هفته دولت در شهرستان گمیشان گفت: تاکنون زهکشی ۷۲ هزار هکتار اراضی استان به پایان رسیده و تا انتهای این دولت بیش از ۵۰ درصد ۲۸۰ هزار هکتار اراضی غیرقابل کشت استان به اتمام می‌رسد و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

حق شناس گفت: در سال جاری ۶۶۱ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی در گمیشان صورت گرفته که بیش از دو برابر افتتاحات و کلنگ زنی‌های سال گذشته و بیش از ۱۵ برابر افتتاحات و کلنگ زنی‌های سال ۹۷ است.

او ادامه داد: بر اساس تفاهم اولیه بانک صادرات مقرر گردیده این بانک در سایت ۶۰۰۰ هکتاری پرورش میگوی گمیشان جهت ایجاد ۲۵۰ مزرعه ۲۰ هکتاری ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار را در قالب تسهیلات ارائه و زیرساخت‌های این مزارع با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا سپاه ایجاد شود.

استاندار گلستان گفت: چنانچه مردم منطقه در قالب شرکت‌های تعاونی ۱۰ نفره برای هر یک از این مزارع اقدام کنند مزارع میگو به آن‌ها تحویل تا از طریق تسهیلات بانک صادرات و با همکاری قرارگاه خاتم زیر ساخت‌های لازم ایجاد شود و با بازپرداخت ۵ ساله یقیناً این طرح دارای توجیه اقتصادی خواهد بود و البته اولویت جهت واگذاری این مزارع و تسهیلات به کسانی که اهلیت لازم را داشته باشند.

او گفت: در سال گذشته با همکاری رئیس سازمان برنامه و بودجه تمام معوقات صیادان شهرستان گمیشان به صورت نقدی و در آستانه نوروز به آن‌ها پرداخت شد و در حال حاضر نیز این وعده به مردم داده می‌شود که اگر چنانچه در قالب شرکت‌های تعاونی جهت استفاده از مزارع پرورش میگو اقدام کنند حمایت لازم از آنان انجام می‌شود.

او گفت: تذکرات لازم به دانشگاه علوم پزشکی جهت تسریع در ساخت بیمارستان گمیشان که اعتبارات لازم برای آن تامین گردیده، داده شد و امیدواریم هرچه سریعتر شاهد تکمیل و بهره برداری از این مجموعه درمانی باشیم.

حق شناس افزود: در حالت عادی ۳۰۰ تا ۴۰۰ واحد مسکونی سالیانه در شهرستان گمیشان احداث می‌شود، اما سال گذشته و پس از وقوع سیل با همکاری قابل تقدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهار هزار واحد مسکونی معادل ۲۰ درصد خانه‌های شهرستان، تعمیر و بازسازی شد.

او گفت: برای واحد‌های مسکونی میراثی اعتبار بلاعوض و تسهیلات در نظر گرفته شده تا این واحد‌ها به صورت بوم گردی تعمیر و مرمت شوند و در کنار آن‌ها واحد‌های مسکونی لازم برای مالکان احداث شود.

او گفت: به احتمال بیش از ۹۰ درصد می‌توانیم شاهد اکتشاف نفت یا گاز در گمیشان باشیم و به همین دلیل از مردم شهرستان گمیشان می‌خواهم با آینده نگری از هر گونه فروش زمین اجتناب کنند تا ارزش افزوده این اقدام بیش از هر کجا ابتدا شامل حال مردم شریف این شهرستان شود.

انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.