سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان:

شرکت بیش از ۴ هزار دانش آموز کردستانی در امتحانات شهریور

نامدارگفت: چهار هزار و ۸۳۶ دانش آموز کردستانی در ۳۳ حوزه آزمونی در امتحانات نهایی شهریورماه شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مهدی نامدار معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در نشست استانی ستاد پروژه مهر، به بیان گزارشی از آخرین وضعیت هدایت تحصیلی دانش آموزان استان پرداخت و با بیان اینکه انتخاب رشته تحصیلی یکی از مهم‌ترین و سرنوشت ساز‌ترین انتخاب‌ها در زندگی هر فرد است؛ گفت: رغبت، علاقه، استعداد، نیاز و ظرفیت از مولفه‌های مهم در فرایند هدایت تحصیلی می‌باشند.

نامدار با بیان اینکه بر اساس سهمیه ابلاغی باید ۶۰ درصد دانش آموزان پایه دهم متوسطه در شاخه نظری و ۴۰ درصد در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل کنند؛ گفت: این هدف تاکنون به دلایل وجود دانش آموزان تجدیدی پایه نهم، عدم اعلام نتایج مدارس استعداد‌های درخشان و وابسته به دانشگاه تا کنون به طور کامل محقق نشده و دانش آموزان هنوز اقدام به ثبت نام نکرده اند.

او در ادامه گزارشی از آخرین اقدامات و فعالیت‌های آموزش و پرورش استان در خصوص برگزاری امتحانات نوبت شهریورماه ۹۹ ارائه کرد و گفت: چهار هزار و ۸۳۶ دانش آموز در ۳۳ حوزه آزمونی در امتحانات نهایی شهریورماه شرکت می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه در بخش دیگری از سخنان خود به بیان مطالبی در خصوص نحوه آموزش در فضای مجازی و تولید محتوای الکترونیکی در حوزه آموزش متوسطه و معرفی بستر‌های مناسب و استاندارد جهت تشکیل کلاس‌های مجازی پرداخت و از تدوین محتوا‌های آموزشی استاندارد و مناسب و تکثیر و توزیع آن به کلیۀ مناطق، مدارس و دانش آموزان خبر داد.

نامدار تولید فیلم‌های آموزشی در استودیوی اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی متوسطه را یکی دیگر از فعالیت‌های معاونت آموزش متوسطه در عرصه فضای مجازی عنوان کرد و گفت: با بهره گیری از پتانسیل بخش خصوصی تعداد ۳۹ جلسه تدریس توسط حاذق‌ترین دبیران استان در دوره متوسطه اول و نظری در استودیوی گروه‌های آموزشی انجام و فایل‌های نهایی به صورت لوح فشرده به مدارس ارسال شد.

او از معرفی سامانه آزمون آنلاین اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی جهت اجرای ازمون‌های آنلاین توسط مدارس خبر داد و خاطرنشان کرد: طی نامۀ اداری سایت kurdazmoon.ir به مدارس معرفی و برای مدارس متقاضی و با سوال‌های دبیران مدارس برای کلاس‌های معرفی شده آزمون‌های آنلاین برگزار شده و در حال برگزای می‌باشد.

نامدار برگزاری آزمون جامع و هماهنگ در دهۀ اول اردیبشهت ماه ۹۹ را از دیگر اقدامات این معاونت در حوزه مجازی برشمرد و گفت: یک سلسله آزمون‌های جامع در دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه نظری و فنی و حرفه‌ای و کاردانش از طریق سامانه آزمون آنلاین kurdazmoon.ir برای تعداد ۱۱۵ هزار دانش آموز متوسطه برگزار و بازخورد نتایج این آزمون‌ها، با هدف ارزشیابی تکوینی دانش آموزان و هنرجویان از آموخته‌ها و همچنین رتبه بندی مدارس و دانش آموزان به مناطق ارسال شد.

این مقام مسئول برگزاری مسابقه تولید محتوای آموزشی در فضای مجازی، ایجاد کارگروه تولید محتوا و فضای مجازی ذیل دبیرخانه پروژه مهر ۹۹ و برنامه ریزی تولید فیلم تدریس دروس هدف دوره متوسطه توسط استان‌های قطب ۲ کشور را از دیگر اقدامات معاونت آموزش متوسطه استان در حوزه آموزش در فضای مجازی دانست.

نامدار در بخش پایانی سخنان خود به موضوع پروژه مهر و بازگشایی مدارس پرداخت و با بیان اینکه پروژه مهر یک فرآیند به هم پیوسته و زنجیرواری از مجموعه اقدامات مختلف اداری، مالی، آموزشی، فرهنگی و خدماتی است که به منظور هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن بازگشانی مدارس برای آغاز سال تحصیلی اجر می‌گردد؛ برنامه محور شدن همه فعالیت ها، برنامه ریزی به منظور فراهم نمودن زمینه‌های مناسب و تمهید سازبازگشایی مطلوب مدرسه، ارتقای کمّی و کیفی فعالیت‌های آموزش و پرورشو شروع سال تحصیلی باوضعیت مناسب واستاندارد را از اهداف پروژه مهر عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.