سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶۰ هیئت مذهبی در آستانه اشرفیه فعالیت دارند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستانه اشرفیه گفت:تعداد ۶۰ هیئت ثبت شده در این شهرستان فعالیت دارند، ضمن آنکه تعداد ۵۰ نفر از مداحان نیز در کانون مداحان این منطقه عضویت دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،حجت الاسلام محمد امیری رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستانه اشرفیه با اشاره به رهنمود‌های مقام معظم رهبری در خصوص رعایت پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا از سوی هیئت‌های مذهبی اظهار داشت: به این منظور طی ماه‌های اخیر جلسات متعددی با هیات‌های مذهبی در این شهرستان برگزار و از آنان خواسته شد تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آیین‌های عزاداری ایام شهادت سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) را برگزار کنند.

او افزود:امسال، هیئت های عزاداری این شهرستان آیین‌های سوگواری ایام ماه محرم را با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مقابله با ویروس کرونا برگزار می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستانه اشرفیه با بیان اینکه در این جلسات بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی از سوی عزاداران تاکید شده ادامه داد: از سوی دیگر، کلیه هیئت‌های عزاداری در این شهرستان برای برپایی مراسم ماه محرم باید در سامانه بیرق ثبت نام و مجوز دریافت کنند.

او با تاکید بر اهمیت برگزاری آیین‌های سوگواری ماه محرم یادآور شد: طبق دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد مقابله با کرونا، امسال هیئت‌های عزاداری باید از حرکت دستجات عزاداری در معابر و همچنین استفاده از طبل و سنج خودداری کنند.

حجت اسلام امیری رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در حفظ سلامتی مردم و عزاداران ضروری دانست و اظهار داشت: امسال هیئت‌های عزاداری این شهرستان، آیین‌های عزاداری ماه محرم را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مکان‌های مشخص (محل هیات) برگزار خواهند کرد.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندر کیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است و در شرق استان گیلان قرار دارد.

 

انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.