سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عواملی که بیماری های قلبی را در جوانان تشدید می کند

همه بیماری‌های قلبی در افراد جوان هم ممکن است دیده شود اگرچه هر چه سن بالاتر برود، احتمال بروز بیماری قلبی بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد وجدان‌پرست فلوشیپ اقدامات مداخله‌ای قلب و عروق بزرگسالان گفت: یکی از دلایل بیماری‌های قلبی، بی‌حرکتی و چاقی فراوان نسبت به گذشته در جامعه ماست؛ بنابراین شیوع این بیماری‌ها بیشتر شده است و اگر افراد جوان بخواهند از این قضایا پیشگیری کنند، بهترین راه برگشتن به زندگی سالم، رژیم غذایی سالم، ورزش و زندگی پر تحرک است.

او افزود: شایع‌ترین علائمی که افراد با مشاهده آن‌ها باید به مراقبت بیندیشند و نسبت به مراجعه به پزشک و مراکز درمانی اهتمام بورزند، در حوزه بیماری‌های عروق قلب و فشار خون است.

فلوشیپ اقدامات مداخله‌ای قلب و عروق  ادامه داد: البته افرادی که بیماری قلبی ندارند و میانسال هستند، چند نکته را باید رعایت کنند: اولاً همه افرادی که از سن ۲۰ سالگی عبور کردند باید یک بار آزمایش چربی خون و کنترل فشار خون را انجام دهند و اگر در اولین آزمایش مشکلی وجود نداشت، بین ۳ تا ۵ سال دیگر دوباره باید این آزمایش را تجدید کنند.


بیشتر بخوانید



وجدان پرست بیان کرد: هر فردی باید سالیانه یک بار فشار خون خود را چک کند؛ به علاوه اینکه به صورت کلی، مردم باید به سمت زندگی سالم بروند و فعالیت بدنی بیشتری داشته باشند، مصرف میوه و سبزیجات را بیشتر کنند و مصرف فست فود و غذای سرخ کردنی را کم کند.


انتهای پیام//ف. غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.