سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الکاظمی: فاسدان را تحت پیگرد قرار می‌دهیم

نخست‌وزیر عراق که به آمریکا سفر کرده است، از مذاکره با طرف‌های خارجی برای تحت پیگرد قرار دادن افراد فاسد خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری الیوم الثامن، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق که به آمریکا سفر کرده، در سخنانی اعلام کرد در حال انجام گفتگو‌هایی با سازمان‌های جهانی برای پیگرد قرار دادن افراد فاسد است.

او در سخنان خود که چهارشنبه شب به وقت محلی به انجام رساند، گفت: دولت در حال انجام شماری مذاکرات با سازمان‌های جهانی برای پیگرد افراد فاسد به منظور آمادگی برای پذیرش مسئولیت شان در خصوص بازی با اموال دولتی و اموال دیگران در عراق است.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به همه گیری کرونا گفت: ما با چالشی واقعی در خصوص شیوع کرونا در کشور مواجه هستیم؛ اما ما مصمم هستیم که با این چالش‌ها به مقابله برخاسته؛ با فساد مقابله کرده و در برابر چالش سوختن و به هدر رفتن گاز عراق بایستیم.

او همچنین از همکاری با شرکت‌های آمریکایی که به گفته وی دیر زمانی است ادامه داشته، تشکر کرد.

پیشتر نیز وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد مصطفی الکاظمی و مایک پمپئو بر تداوم تصویب اصلاحات اساسی اقتصادی در عراق و تقویت روابط تجاری تاکید و اعلام کردند که این مسأله به نفع هر دو کشور است.

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی این وزارتخانه منتشر شد، اعلام کرد مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور در حاشیه گفتگوی راهبردی آمریکا و عراق در واشنگتن با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق دیدار کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود پمپئو از انتخابات زودهنگام سال آینده عراق و همچنین نیاز فوری به توافقنامه بودجه اقلیم کردستان حمایت کرد.

اورتگاس اضافه کرد: وزیر خارجه آمریکا به نخست وزیر عراق وعده داد واشنگتن به چالش‌های عظیم اقتصادی که عراق با آن به ویژه در مقابله با کووید-۱۹ و کاهش قیمت نفت مواجه است، توجه کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
آرش
۱۵:۰۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
هدف از سفر اخراج نظامیان آمریکایی بود فکر می کنم.