سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهر دوچرخه ها زیر چرخ راکبان مرگ

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: موتورسیکلت سواران پای ثابت ۶۲ درصد از تصادفات درون شهری استان یزد هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سردار عباسعلی بهدانی فرد فرمانده انتظامی استان یزد در کمیسیون تحول راهور فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در مرداد ماه سالجاری شاهد کاهش ۶۷ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی و ۱۸ درصدی مجروحان تصادفات راهور در سطح استان هستیم.

اوبا تاکید بر رفع نقاط حادثه خیز، ادامه داد: اصلاحات هندسی معابر، اقدامات عملیاتی، اطلاع رسانی، آموزش و آگاهسازی مردم در خصوص موضوع ترافیک و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در کاهش تصادفات بسیار موثر خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان یزد با اشاره به اینکه ۴۷ درصد از فوت شدگان تصادفات درون شهری موتور سیکلت سواران هستند، خاطرنشان کرد: بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان پلیس قریب به ۶۲ درصد از تصادفات درون شهری استان، موتورسیکلت سواران یک طرف حادثه هستند.

سردار بهدانی فرد ضمن اشاره به رفتار‌های پرخطر برخی از رانندگان و به ویژه راکبان موتورسیکلت در سطح شهر افزود: تشدید طرح‌های توقیف موتورسیکلت ها، خودرو‌های متخلف و کسانی که برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کنند و امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازند و بستر ساز جرایم هستند در دستور کار پلیس قرار دارد.

او با بیان اینکه ۴۸ درصد از تصادفات در شهر یزد در معابر اصلی و به خاطر عدم رعایت حق تقدم رخ می‌دهد افزود: با تقویت گشت‌های محسوس و نامحسوس در سطح شهر و همچنین برخورد قاطع و قانونی با معدود متخلفانی که بدون توجه به قوانین و مقررات، جان مردم را به خطر می‌اندازند، شاهد کاهش بیش از پیش تصادفات خواهیم بود.

سردار بهدانی فرد ضمن تاکید بر حضور به موقع پلیس در محل وقوع تصادفات و رسیدگی به خواسته‌های شهروندان گفت: در هر نقطه‌ای که چشمان تیزبین پلیس متخلفان را رصد می‌کند؛ شاهد افزایش رضایت مندی مردم از پلیس و به تبع آن افزایش سرمایه اجتماعی ناجا هستیم.

انتهای پیام/ غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.