سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم پیش بینی تمهیدات بهداشتی در هیات‌های مذهبی چهارمحال و بختیاری

هیات‌های مذهبی استان چهارمحال و بختیاری، تمهیدات بهداشتی را در شرایط کرونا مد نظر داشته باشند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری دیشب در ویژه برنامه تجلیل از مدافعان سلامت استان، گفت: رعایت اصول بهداشتی از جمله رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مهار و کنترل این بیماری تاثیرگذار است.

او، به کم بودن امکانات و تجهیزات پزشکی و درمانی در استان و همچنین خسته بودن کادر درمان اشاره کرد و افزود: دغدغه تمام مسئولان حفظ سلامت مردم است و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری سیدالشهدا با کادر درمان همکاری داشته باشیم.
 

بیشتر بخوانید


استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دستورالعمل برگزاری مراسم دهه اول محرم به هیات‌های عزاداری ابلاغ شده است و در صورت رعایت نکردن پروتکل‌ها، هیات‌های مذهبی باید پاسخگو باشند.

او با اشاره به اینکه تعدادی از هم‌استانی در استان‌های همجوار و یا سایر استان‌ها ساکن هستند، گفت: در این ایام این افراد به شهر و محل زندگی خود مراجعه می‌کنند که باید تمام دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

عباسی، به برخی بی‌توجهی‌ها در چند هفته گذشته نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان اشاره کرد و گفت: این بی‌توجهی باعث شده که وضعیت استان در یک ماه گذشته وضعیت خوبی از نظر ابتلا و تعداد فوتی نداشته باشد.

او ضمن تقدیر و تشکر از تلاش و زحمات پزرشکان، پرستاران و کادر درمان استان در ایام افزود: این افراد بدون هیچ چشمداشتی به دور از خانه و خانواده در خدمت مردم استان بودند.

استاندار چهارمحال و بختیاری به همراهی مردم با کادر درمان با رعایت اصول بهداشتی تاکید کرد و گفت: این افراد با شجاعت و ایثار و فداکاری تا پای جان ایستادند.

بر اساس آخرین اعلام ستاد ملی کرونا، چهارمحال و بختیاری همچنان در وضعیت هشدار شیوع ویروس کرونا قرار دارد.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله دو متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.
 
انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.