او با اشاره به این که در روشهای تربیتی باید به هر دو جنبه روح و جسم نگاه کنیم، اظهار داشت: نقطه شروع تربیت این است که مربی استعدادهای مختلف را بشناسد.
پورداود با اشاره به اینکه دستگاه تعلیم و تربیت کشور با برنامههای اثرگذار خویش تحولات شگرفی را درجهت ساحت زیستی و بدنی به وجود آورده است، اظهار داشت: برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه ای، راه اندازی کاروان ورزشی با توزیع اعتبار قابل توجه، مدرسه پویا، کلاس درس تربیت بدنی، طرح پایش وزن کوله پشتی دانش آموزان و طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی دانش آموزان) از جمله این فعالیتهای ارزشمند است.
این مسئول بیان کرد: در قسمت ورزش دانشآموزی نیز برنامههای مهمی، چون استقرار هیأت ورزش دانش آموزی و توسعه استعدادیابی، راه اندازی مدرسه قهرمان، مدرسه میزبان در برگزاری مسابقات دنبال شده و در قسمت سلامت اجرای برنامه وارنیش فلوراید تراپی، اجرای طرح سلامت دهان و دندان عاری از پوسیدگی پایه ششم، ارتقای بهداشت و ایمنی در مدارس، حفاظت از محیط زیست و مدیریت مصرف آب و انرژی در مدارس، فعالیت طرح دادرس و المپیاد آماده، اجرای برنامه تشکل دانش آموزی (سفیران سلامت) و برگزاری جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی را شاهد بودیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای بازگشایی مدارس در استان، ابراز داشت: از تمام امکانات و ظرفیتها برای سال تحصیلی جدید استفاده کرده ایم و با توجه به سناریوهای پیش بینی شده توسط وزارت متبوع، تمهیدات لازم متناسب با وضعیتهای مختلف در سطح استان اندیشیده شده است.
انتهای پیام/ج