سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاخ سفید: ترامپ مایل است به زودی مکانیسم ماشه را فعال کند

بنابر اعلام سخنگوی کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا مایل است برای بازگرداندن تحریم‌های بین المللی علیه ایران به زودی اقدام کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، کایلی مک انانی، سخنگوی کاخ سفید از تمایل رئیس جمهور آمریکا برای راه اندازی مکانیسم ماشه به منظور بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک خبر داد.

کایلی مک انانی روز چهارشنبه در نشست خبری کاخ سفید اعلام کرد رئیس جمهور ترامپ مایل است به زودی ساز و کار موسوم به مکانیسم ماشه را علیه تهران فعال کند.

منابع صهیونیستی نیز اعلام کردند که کاخ سفید، تل‌آویو را در جریان جزئیات تصمیم خود درباره فعال کردن مکانیسم ماشه قرار داده است. به گفته مقامات صهیونیستی، دولت ترامپ روز پنجشنبه «مکانیسم ماشه» را فعال خواهد کرد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در کنفرانس خبری مشترک با همتای عراقی خود در واشنگتن مدعی شد: دونالد ترامپ به زودی تصمیم خود در قبال ایران را اعلام و ما به زودی مکانیسم ماشه را فعال خواهیم کرد.

آمریکا پس از شکست کمپین چندماهه خود برای ایجاد اجماعی جهانی علیه ایران، در نظر دارد طی اقدامی غیرقانونی با فعال کردن مکانیسم ماشه، تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را که پیش از امضای برجام وجود داشتند، مجددا فعال کند. این در حالیست که توسل به مکانیسم ماشه برای تشدید تروریسم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی با توجه به خروج این کشور از برجام، غیرقانونی و فاقد وجاهت حقوقی است.

با این حال مقامات واشنگتن با استناد به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت مدعی هستند در این قطعنامه از آمریکا به عنوان مشارکت کننده برجام یاد شده و این کشور می‌تواند از جمهوری اسلامی به جهت نقض این توافق شکایت کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
امین
۰۳:۳۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
اینکه میگن بایدن میخواد به برجام برگرده دروغه قرنه !
_ترامپ داره تمام تلاششو میکنه برجام رو نابود کنه و من سوالم اینه :
_چرا دموکراتها در کاخ سفید-سنا و کنگره در برابر اقدامات ترامپ سکوت کردند؟؟؟ اونا که خوب میدونن فشار حداکثری شکست خورده .
_چون هدفشون از اول مذاکره و نعامل نبوده و نیست.
امین
۰۳:۳۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
وقتی میگم مشکل ترامپ نیست و کل ساختار استکبازیه آمریکا دشمن ماست یه عده لیبرال نادان میگن دموکراتها گوگولی ان-جنتلمنن !!!
_اولا شدید ترین تحریم ها دوره اوباما تدوین شد علیه ایران
دوما ترامپ فقط راه اوباما رو ادامه داد