سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتحادیه اروپا اعلام کرد نتیجه انتخابات بلاروس را نمی‌پذیرد

رئیس شورای اروپا اعلام کرد این اتحادیه نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بلاروس را به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، چارلز میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا پس از پایان نشست رهبران این اتحادیه از طریق ویدئوکنفرانس با موضوع اوضاع سیاسی اخیر کشور بلاروس، اعلام کرد اتحادیه اروپا نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بلاروس را به رسمیت نمی‌شناسد.

میشل به خبرنگاران گفت: «اتحادیه اروپا به زودی تعداد قابل توجهی از افرادی را که مسئول خشونت، سرکوب و تقلب انتخاباتی (در بلاروس) هستند تحریم خواهد کرد.»

او اضافه کرد اتحادیه اروپا همچنین بررسی خواهد کرد که لوکاشنکو را در فهرست تحریم‌ها قرار دهد.

میشل گفت اتحادیه اروپا خشونت علیه معترضان را در بلاروس شوکه کننده می‌داند و انتظار تحقیقات در این زمینه را دارد.

او افزود اتحادیه اروپا با مردم بلاروس همبستگی دارد و مصونیت از مجازات را نمی‌پذیرد.

از سوی دیگر اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در این باره گفت اتحادیه اروپا آماده است با انتقال دموکراتیک و صلح آمیز قدرت در بلاروس همراهی کند.

او گفت «ما از گشایش گفت‌وگو بین مقامات و مخالفان حمایت می‌کنیم و همچنین حمایت جدی از نقش سازمان امنیت و همکاری اروپا وجود دارد. سازمان امنیت و همکاری اروپا ممکن است به دنبال راه‌هایی برای تسهیل گفت‌‌وگو در بلاروس باشد. بلاروس عضو سازمان امنیت و همکاری اروپاست و چنین نیست که میانجیگری زیادی در این کشور وجود داشته باشد، اما کانال‌های ارتباطی در بلاروس باز شده است.»

دوشنبه هفته گذشته انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس برگزار و الکساندر لوکاشنکو، برای بار ششم، با ۸۰ درصد آرا برنده این انتخابات اعلام شد. پس از اعلام این نتیجه آتش نارضایتی‌ها در بلاروس که پیش‌تر به دلیل نحوه اداره کشور تا حدودی روشن شده بود شعله‌ورتر شد و اعتراضات خیابانی در پایتخت و سایر شهر‌ها به راه افتاد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
بهمن
۲۰:۲۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
دولت های اتحادیه اروپا خود دولت های هستند که با تقلب و دورغ سر کار می باشند یکی می خواهد انتخابات اتحادیه اروپا را به رسمیت بشناسد دولت فرانسه خود که مردم را سرکوب می کند ایا رسمیت دارد یا دولت های دیگر اروپایی