سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان قم:

حساب‌های بانکی فاقد کد شهاب مسدود می‌شوند

صادق زاده گفت:دارندگان حساب‌های بانکی تنها تا پایان مردادماه می توانند با اخذ کد شهاب از مسدود شدن حساب خود جلوگیری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،غلامرضا صادق زاده خوئی، رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان قم گفت:دارندگان حساب نزد تمامی بانک‌ها تنها تا پایان مردادماه می توانند با اخذ کد شهاب (شناسه هوشمند اطلاعات بانکی) از مسدود شدن حساب خود جلوگیری کنند.

او افزود:طرح کد شهاب به منظور اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی و ابلاغ دستورالعمل بانک مرکزی است و تمام حساب‌های اشخاص حقیقی و حقوقی نزد تمامی بانک‌ها باید دارای کد شهاب باشند.

صادق زاده تاکید کرد: چنانچه حسابی فاقد شناسه شهاب باشد صاحب حساب باید با همراه داشتن کارت ملی معتبر و یا اصل شناسنامه به نزدیکترین شعبه مراجعه و نسبت به رفع نقض احتمالی مشخصات اقدام کند.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان قم با بیان این که افرادی که مشخصات حساب بانکی آن‌ها با اطلاعات ثبت شده در سازمان ثبت احوال مغایرت داشته باشد فاقد کد شهاب اند افزود: در صورتی که این افراد تا پایان ماه نسبت به رفع این مغایرت اقدام نکنند تمامی خدمات بانکی آن‌ها به حالت تعلیق درمی آید.

صادق زاده خویی هدف از اجرای این طرح را مبارزه با پولشویی و انضباط بیشتر حساب‌های بانکی عنوان کرد و گفت: بانک مرکزی نسبت به مسدود کردن حساب‌هایی که کد شهاب ندارند اقدام می کند، بنابراین رفع این انسداد از عهده شعب استان خارج و تنها در اختیار بانک مرکزی است.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.