سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید ذوالفقاری بر استمرار اقدامات زیر ساختی اربعین در استان‌های مرزی

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: ستاد مرکزی اربعین برنامه‌های زیر ساختی اربعین را با جدیت اجرا خواهد کرد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین در این نشست با وجود شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا گفت: ستاد مرکزی اربعین و کمیته‌های ستاد طبق سنوات گذشته برنامه‌های مربوط به اربعین را تهیه کرده است.

او گفت: براساس گزارش‌های ارائه شده در جلسه اعم از بیماری در دو کشور ایران و عراق، برگزاری هرگونه مراسم منوط به اعلام نظر وزرای بهداشت و درمان دو کشور و مقامات و مسئولان کشور عراق می‌باشد که ضرورت دارد با پیگیری وزارت امور خارجه و ستاد اربعین سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق بعد از مر اسم محرم برنامه و نظر رسمی مقامات عراقی را دریافت و اعلام کند؛ اما ستاد مرکزی اربعین و کمیته‌های ذی ربط برنامه‌های زیر ساختی اربعین را با جدیت اجراء خواهد کرد و در صورتی که مراسم راهپیمایی اربعین برگزار نشود، زیر ساخت‌های لازم را برای سال‌های آینده ایجاد می‌کند تا اقدامات تکمیلی در سه استان مرزی خوزستان، ایلام و کرمانشاه صورت پذیرد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین افزود: پیش بینی‌های لازم برای هر نوع شرایط پیشرو در ایام اربعین را خواهیم داشت. همچنین برنامه ریزی‌هایی برای حوزه‌های فرهنگی، تبلیغی و اطلاع رسانی بهداشتی و درمانی و نحوه اقدام موکب داران و مشارکت‌های مردم تعیین و اعلام می‌شود.


بیشتر بخوانید


ذوالفقاری با بیان اینکه این جلسه به منظور همفکری و بررسی پیشنهادات و نظرات اعضای ستاد برگزار شده است؛ گفت: ضرورت دارد تا هماهنگی کامل در سطوح مختلف داخل کشور و هماهنگ با دولت عراق براساس شرایط کنونی وجود داشته باشد و از هرگونه اظهار نظر و یا اقدام خارج از تصمیمات خودداری تا موجب انتظارات غیر قابل تحقق در جامعه نگردد.

او ادامه داد: جلسه بعدی ستاد پس از دهه اول محرم برگزار خواهد شد و دبیران کمیته ها، با در نظر گرفتن جهات مختلف شرایط پیشبرد برنامه‌های جایگزین را در جلسه بعد ارائه کنند تا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.