سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظارت نیروی انتظامی بر تور‌های غیرمجاز طبیعت گردی و جارچیان در اردبیل

معاون گردشگری استان اردبیل گفت: نیروی انتظامی بر تور‌های غیرمجاز طبیعت‌گردی، جارچیان و مراکز اقامتی غیرقانونی، در استان نظارت می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صغری فرشی، معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل امروز در جلسه پیگیری امور مربوط به ثبت اطلاعات تاسیسات گردشگری در سامانه جامع آمار گفت: در راستای ساماندهی فعالیت‌های تورهای طبیعت‌گردی برخورد با تورهای متخلف و غیرمجاز در اولویت این اداره کل قرار گرفته است.

او افزود: بر اساس هدف‌گذاری‌های انجام شده برگزاری هرگونه تور طبیعت‌گردی منوط به اخذ مجوز قانونی از معاونت گردشگری اداره کل و یا هیات‌های ورزشی زیرنظر اداره کل ورزش و جوانان استان است و در غیر این صورت با برگزارکنندگان اینگونه تورها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

فرشی گفت: هماهنگی لازم با مراجع قضایی و انتظامی انجام گرفته تا در صورت مشاهده موارد مشکوک برخورد قانونی لازم با این تورها انجام شود.

او از فعالان گردشگری و محیط زیست خواست تا در صورت مشاهده موارد غیرقانونی در خصوص برگزاری این قبیل تورهای طبیعت‌گردی در اسرع وقت اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل را در جریان بگذارند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تصریح کرد: برای حمایت از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری براساس بخشنامه ابلاغی وزارتخانه مرخصی ۶ ماهه به متقاضیان این حوزه صادر و پس از آن برای دوره ۶ ماهه بعدی تمدید خواهد شد.

او افزود: با توجه به اهمیت ثبت اطلاعات تاسیسات گردشگری در سامانه جامع اطلاعات و آمار، پیگیری امور مربوط به این سامانه از تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان انجام و در این زمینه اقدامات لازم انجام می‌شود.

فرشی از بررسی مشکلات مربوط به ثبت اطلاعات و آمار تاسیسات گردشگری و تبیین اهمیت اخذ کد شناسه ملی برای تمامی تاسیسات گردشگری برای تشکل‌های گردشگری خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این سامانه مبنای اقدامات در حوزه تشکل‌ها از وزارتخانه است، در اسرع وقت باید تشکل‌ها اطلاعات خواسته‌شده در این سامانه را تکمیل و نسبت به دریافت کد شناسه اقدام کنند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.