سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش۳۰ گیگابایتی ظرفیت پهنای بانداینترنت در کردستان

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت:امسال ظرفیت پهنای بانداینترنت در استان کردستان از ۲۰ به ۳۰ گیگابایت افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،آزاد حکمت مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: امسال ظرفیت پهنای باند استان از ۲۰ به ۳۰ گیگابایت افزایش یافته است تا حجم ترافیک ایجاد شده باعث بروز مشکل برای مشترکان نشود.

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: مصرف هفتگی اینترنت مشترکان استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۹۸ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه مشکلی از لحاظ پشتیبانی اینترنت مورد نیاز مشترکان وجود ندارد، اضافه کرد: این افزایش مصرف بیشتر ناشی از در خانه ماندن مردم به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و استفاده بیشتر آنان از اینترنت است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: با اقدامات صورت گرفته شاهد ارائه اینترنت با کیفیت به مشتریان هستیم که آمار‌های موجود نشان دهنده میزان رضایت مشتریان از ADSL مخابرات است.

حکمت به افزایش هشت تا ۱۰ برابری ظرفیت core شبکه دیتای استان با اجرای پروژه IPNI اشاره کرد و افزود: امسال ۱۰ دستگاه سوییچ در مراکز شهری استان به منظور افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت نصب شد.

وی با اشاره به اجرای پروژه ip release جهت مدیریت ظرفیت IP‌های استان، گفت: در سال جاری ضریب نفوذ تلفن همراه در استان به ۱۲۸ درصد رسیده که نسبت به سال گذشته چهار درصد بیشتر است.

در حال حاضر ۴۹۹ هزار و ۱۰۵ خط تلفن ثابت در کردستان مشغول به کار است و یک هزار و ۵۰۲ روستا دارای تلفن خانگی هستند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.