سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرقینی در حاشیه جلسه هیئت دولت:

وضعیت ذخایر استراتژیک کالا‌های اساسی بسیار خوب است

سرپرست وزارت صمت گفت: یکی از موضوعاتی که مردم باید بدانند فراوانی کالا‌های اساسی است؛ طبق بررسی‌ها ذخایر استراتژیک کالا‌های اساسی بسیار خوب است.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جعفر سرقینی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از موضوعاتی که مردم باید بدانند فراوانی کالا‌های اساسی است. طبق بررسی‌ها، ذخایر استراتژیک کالا‌های اساسی بسیار خوب است و در خصوص کالا‌های اساسی هیچ مشکلی نداریم و نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات دیگری که برای مردم ما مهم است بحث تهیه ماسک است، افزود: تصمیماتی در این روز‌ها گرفته ایم که اثرات آن را ۳-۲ هفته آینده در بازار مشاهده خواهید کرد. ماسک فراوان و ارزان خواهد شد.

سرپرست وزارت صمت یکی دیگر از اقدامات انجام شده در روز‌های گذشته در وزارت صمت را بررسی مسئله فولاد دانست و گفت: قیمت فولاد به صورت ناگهانی و بدون قاعده بالا رفته، تصمیمی گرفته ایم که ان شاءالله امروز ابلاغ می‌شود و بر اساس آن تنها واحد‌هایی می‌توانند صدور فولاد داشته باشند که کف عرضه در داخل را رعایت کنند و بر اساس همین مسئله‌ای که می‌گویند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است، ما اول می‌خواهیم نیاز داخل به فولاد را تأمین کنیم.

سرقینی افزود: امسال سال جهش تولید است و اگر بنا باشد فولاد ایران، صنایع دیگر کشور‌ها را رونق بدهد هنری نیست. اول باید صنایع داخل کشور رونق پیدا کنند و بعد از آن صادرات انجام شود.

وی تاکید کرد: یکی از وظایف اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهش تولید است و تک تک همکاران ما در این وزارتخانه به این موضوع اعتقاد دارند و محور اصلی فعالیت‌های ما نیز جهش تولید است. خوشبختانه اعداد و ارقام نیز همین موضوع را نشان می‌دهد و مشخص می‌کند در چهار ماه گذشته عقب نمانده‌ایم و با وجود فشار‌ها و تحریم‌هایی که به ما تحمیل شده توانسته‌ایم رشد کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.