سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آصفری در تذکر شفاهی:

چرا ارز‌های دولتی سر از فردوسی درمی‌آورند؟!

نماینده مردم اراک گفت: چرا بعد از تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به برخی اشخاص، این ارز‌ها سر از بازار فردوسی تهران در می‌آورند؟

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری آیین نامه‌ای اظهار کرد: یک ماه و نیم پیش ۲۰۰ نفر از نمایندگان طرح سوال از رئیس جمهور را در ۵ محور امضا کردند که کلیدی‌ترین سوالات روی حوزه اقتصادی، گرانی، تورم و تعطیلی کارخانه‌ها بود.

وی تصریح کرد: خبرنگاران با ما تماس می‌گیرند و درباره بسته اقتصادی شما می‌پرسند،  اما ما از این امر بی اطلاعیم‌، اما امروز چه مسائلی مهم‌تر از موضوع گرانی، تورم، بازار ارز و تعطیلی کارخانه‌ها وجود دارد؟

آصفری گفت: امروز کسی قرار نیست گروکشی انجام دهد، بلکه می‌خواهیم دولت را به خط کنیم تا کار‌های مردم را انجام دهند، بگویید چرا بعد از تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به برخی اشخاص، این ارز‌ها سر از بازار فردوسی تهران در می‌آورند.

نماینده مردم اراک بیان کرد: ما بار‌ها اعلام کردیم که باید شأن مجلس حفظ شود و رئیس جمهور در صحن مجلس حضور یابد تا درباره بازار بورس و نفت به نمایندگان توضیح دهد. اینکه صرفاً تنها از ساعت ۱۰ تا ۱۰ و نیم صبح نطقی را ایراد کرده و آیا دولت به این نطق‌ها گوش دهد یا خیر، مشکلی از مردم حل نخواهد شد،حدود ۸۰ روز از عمر مجلس می‌گذرد و نگذارید مردم از ما ناامید شوند و دولت باید در مجلس حضور یافته و پاسخگوی سوالات، دغدغه‌ها و مشکلات اقتصادی در کشور باشد.

 رئیس مجلس  در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: بحثی که شما فرمودید مهم است، زیرا بحث اقتصادی موضوع اول کشور است و در اولویت اول مجلس یازدهم هم قرار دارد. حتی طرح‌هایی در این مورد هم پیگیری می‌شود، اما تذکر باید طبق آیین نامه داخلی مجلس در دستور کار باشد و اکنون موضوع لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار یا فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم در صحن علنی در حال بررسی است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.