سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کوچکی نژاد در تذکر شفاهی:

چرا طرح سوال از رئیس جمهور در دستور کار مجلس قرار نمی‌گیرد

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه ۲۰۰ نفر از نمایندگان طرح سوال از رئیس جمهور را امضا کرده اند، خواستار در دستور کار قرار گرفتن این طرح شدند.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در جلسه علنی امروز  مجلس در تذکری آیین نامه‌ای  اظهار کرد: با توجه به اینکه حدود ۲۰۰ نفر از نمایندگان طرح سوال از رئیس جمهور را براساس آیین نامه داخلی مجلس امضا کردند، سوال باید در کمیسیون‌های تخصصی مجلس در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم رشت گفت: مجلس دهم با وجودی که با دولت هماهنگ بود، ولی سوال از رئیس جمهور اعلام وصول شد، آیین نامه صراحت دارد که هیات رئیسه فقط یک هفته برای اعلام وصول سوال فرصت دارد. هیئت رئیسه قسم خورده که آیین نامه را اجرا کند و باید به ماده ۲۱۰ آیین نامه داخلی و اصل ۸۸ قانون اساسی عمل کند.

وی تصریح کرد: براساس آیین نامه داخلی مجلس، نمایندگان رئیس جمهور باید برای پاسخگویی به سوالات در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حاضر شوند و اگر نمایندگان از پاسخ آنها قانع نشدند، این سوال باید به صحن علنی مجلس ارجاع شود. به چه علت آیین نامه اجرا نمی‌شود؟

 قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شما که خواستار پایبندی به آیین نامه هستید، باید در دستور تذکر دهید، اما درباره این موضوع یک نوبت توضیح داده شده و تلاش می‌کنیم ان شاءالله به آیین نامه عمل شود. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.