سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت کارخانه اسانس گیری گشنیز با حمایت بخش خصوصی

با حمایت بخش خصوصی کارخانه اسانس گیری گشنیز ساخته می‌شود.

چنگیز اسفندیاری مدیرکل صنایع تبدیلی و غذایی وزارت جهاد کشاورزی نهاوند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،گفت: سالانه حدود ۲۲۰ هزار تن گشنیز در دنیا کشت می‌شود که ۶۰ درصد آن متعلق به روسیه است و یک دهم آن معادل ۲۰ هزار تن در ایران تولید می‌شود.

او افزود: در شهرستان نهاوند هر سال حدود ۲ هزار هکتار گیاه گشنیز کشت می‌شود که عملکرد ۲/۲ دهم تن در هکتار دارد، ولی امسال به علت افزایش قیمت این محصول کشاورزان این شهرستان سطح زیر کشت خود را به چهار هزار هکتار افزایش دادند.


اسفندیاری بیان کرد: تولید گشنیز نهاوند از چهار هزار تن به ۱۲ هزار تن افزایش یافته است بر این اساس با بزرگترین تولیدکننده مالت نهاوند و سازمان اتکا برای ایجادکارخانه تولید اسانس گیری از گشنیز و چرخه فرآوری صفرتا صد این گیاه دارویی در نهاوند مذاکراتی انجام داده ایم.

او اظهار داشت: ایجاد این کارخانه ۵ تا ۱۰ میلیون دلار سرمایه گذاری نیاز دارد و دولت این سرمایه گذاری را انجام نمی‌دهد.

مدیرکل صنایع تبدیلی و غذایی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: برای تشویق سرمایه گذار اقداماتی مانند تسهیلات ارزان قیمت، تسهیلات توسعه روستایی، تسهیلات تبصره ۱۸ و تسهیلات ارزی را در نظر گرفته ایم و هیچ محدودیتی برای پرداخت این تهسیلات به سرمایه گذار در این زمینه نداریم البته به شرط اینکه خام فروشی نشود یا فقط بسته بندی بوجاری نکنند.
اویادآور شد: راهبرد وزارت جهاد کشاورزی در منطقه نهاوند تشویق کشاورزان به کشت دانه‌های روغنی است و بر این اساس بزرگترین کارخانه روغن کشی چند سال پیش توسط بخش خصوصی در نهاوند ایجاد شد.


مدیرکل صنایع تبدیلی و غذایی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در کشور اسانس‌های روغنی در برخی از محصولات یک کیلوگرم از سه و نیم تن استحصال می‌شود بیان کرد: الویت وزارت جهاد توسعه زنجیره به ویژه فرآوری گیاهان دارویی از صفر تا صد است.
انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
masoud sasani
۱۳:۴۹ ۱۳ تير ۱۴۰۱
گشنیز کیلویی چند توپر بوجاری شده
صادقی
۰۱:۰۶ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
با سلام خدمت دوستان
ابتدا فاتحه برای حاج عزیز علی بخشی که استاد صادرات تخم گشنیز بودن
‌باید الگو برداری بشه از سایر کشوره ها چگونه صفر را به صد تبدیل کردن
الگو مناسب برپایه نقشه مناسب می شود موفقیعت در سطح بین الملل
سماواتی
۲۳:۵۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
سال ها پیش وقتی دانشجو بودم برای تحقیق رفتم شهر نهاوند. تنها کسی که تخم گشنیز را بوجاری می کرد و بسته بندی و صادرات داشت. شخصی بنام حاج عزیز علی بخشی بود
سال‌های حدود ۱۳۶۷ و یا سال ۱۳۶۸ بود برایم جالب بود شخصی با امکانات کم شهرستان نهاوند صادرات به این گستردگی داشت از ایشان کمک گرفتم و در مورد کاشت و برداشت و صادرات اطلاعات مهمی در اختیارم گذاشت
الان این خاطره را گفتم کم نیستن اشخاص بزرگی مثل حاج عزیز. که می تواند چراغ راهی باشند تا بتوان باکمکشان به اهداف بزرگ رسید
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
دوستان نزدیک به ۲۰۰ میلیارد سرمایه احتیاجه چون اولا قیمت تجهیزات بسیار بالاست و دوما تجهیزات کاملا وارداتین و در ایران هم کارخانه اسانسگیری گشنیز نداریم
علی مفاخری
۲۱:۳۶ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
برای شروع کار میشه با یک دستگاه شروع کرد
جواد قارزی
۱۹:۴۲ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
سلام آیا باسرمایه صد میلیون تومان میشود این کار
رو انجام داد؟
مجتبی حق شناس
۲۰:۲۷ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
با عرض سلام
لطفا بفرمایید من چطوری میتونم از این تحصیلات استفاده کنم ومیتونم کارخانه را اصفهان بسازم
اسدبیگی
۱۸:۱۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام برای راه اندازی کارخانه اسانس گیری گشنیز چه مقدارسرمایه ومساحت نیاز است..برای گرفتن راهنمایی ب کجا بایدمراجعه کرد؟
محبوبه مسعودی فرد
۱۳:۵۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
با عرض سلام و ادب.
آیا اگر کسی بخواهد در مساحت کم و با بودجه کمتر از اینکه در گزارش ذکر شد کار اسانس گیری از گشنیز رو شروع کند امکانپذیر میباشد؟ و حداقل چه مساحت و چه بودجه ای نیاز دارد؟