سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حفظ سلامتی دانش آموزان و معلمان اولویت نخست وزارت آموزش و پرورش

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریورماه در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، شاپور محمد زاده، معاون وزیر آموزش و پرورش در نشست بررسی میزان آمادگی آموزش و پرورش استان هرمزگان برای شروع سال تحصیلی جدید گفت: اولویت نخست وزارت آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس، ایجاد شرایطی مناسب برای حفظ سلامتی دانش آموزان و معلمان است.

محمدزاده افزود: نگرانی والدین در خصوص فرستادن دانش آموزان به مدرسه با توجه به شیوع ویروس کرونا کاملا مشهود است، اما وزارت آموزش و پرورش تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا دانش آموزان و معلمان در محیطی کاملا بهداشتی سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

او گفت: سال تحصیلی جدید قطعا از ۱۵ شهریورماه در سراسر کشور آغاز می‌شود و حضوری یا غیر حضوری بودن کلاس‌های درس به شرایط شیوع ویروس کرونا و وضعیت سفید، زرد و قرمز شهر‌ها بستگی دارد.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور افزود: در وضعیت سفید، دانش آموزان به صورت حضوری در کلاس‌های درس شرکت خواهند کرد و برنامه‌های تلویزیونی و شبکه شاد به عنوان آموزش مکمل به دانش آموزان کمک می‌کند.

محمد زاده افزود: در وضعیت زرد ۵۰ درصد آموزش به صورت حضوری و ۵۰ درصد دیگر به صورت مجازی خواهد بود.

او گفت: البته حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس به صورت زوج و فرد و یا در دو شیفت صبح و عصر برنامه ریزی می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در وضعیت قرمز همه کلاس‌های درس دانش آموزان به صورت غیرحضوری و در سامانه شاد یا فضای مجازی برگزار خواهد شد.

محمد زاده به کاهش میزان ساعات تدریس در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: میزان ساعات حضور دانش آموزان پایه اول ابتدایی در کلاس مجازی ۲۵ دقیقه، پایه دوم تا ششم ابتدایی ۳۰ دقیقه و دوره‌های متوسطه اول و دوم نیز ۳۵ دقیقه خواهد بود.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.