سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معضلی به نام کانال دفع آب های سطحی در یکی از مناطق اهواز

آذرماه پارسال پس از بارش‌های سیلابی در اهواز، تصمیم مسئولان بر آن شد تا با حفر یک کانال آب‌های سطحی دفع شوند، اما ساماندهی نشدن کانال هم اکنون تبدیل به معضلی برای مردم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کانال حفر شده واقع در مسیر جاده ساحلی پل ششم اهواز که اوایل زمستان پارسال با هدف جمع آوری آب‌های سطحی در برخی مناطق اهواز راه اندازی شد، حالا تبدیل به معضلی برای مردم شده است.

تبدیل نعمت به زحمت موضوعی است که بار‌ها در خوزستان به دلیل ناکارآمدی در مدیریت شهری اتفاق افتاده است. ۲۵ آذر ماه پارسال بود که بارش بی سابقه باران در کلانشهر اهواز موجب آبگرفتگی در بسیاری از نقاط این شهر گشت که هر چند با توجه به میزان بارندگی و شدت آن، سیلابی عنوان شد.

آب باران و فاضلاب به دلیل فرسودگی و ناتوانی شبکه فاضلاب اهواز در جمع آوری آب‌های سطحی با هم ادغام شده و به عمق خانه‌های مردم نفوذ کرد. وسایل برقی بسیاری سوخت و مواد خوراکی شهروندان، خواص خود را از دست داد.

علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان پس از این اتفاق اعلام کرد که ۳۲۰ خانوار که منازلشان به آبگرفتگی دچار شد، در اردوگاه‌های اضطراری ساکن شدند. غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان نیز که با عنوان عالی‌ترین نماینده دولت در استان محسوب می‌شود، از دستور رئیس جمهور برای امداد رسانی به شهروندان اطلاع داد و از نبود سیستم دفع آب‌های سطحی در اهواز انتقاد کرد.

علیرضا عالی پور، معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز نیز در زمان وقوع این سیلاب در خوزستان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: پس از وقوع باران بی سابقه در اهواز تصمیم گرفتیم تا سریع‌ترین اقدام را انجام دهیم که سرانجام حفر کانال به طول ٣۰۰ متر از اتوبان پل ششم به سمت رودخانه تصویب شد.

معضل رهایی کانال دفع آب‌های سطحی در اهواز چیست؟

هر چند که حفر کانال در زمان وقوع بحران سریعترین و بهترین روش برای دفع آب‌های سطحی و تخلیه منازل مردم از آب مخلوط به فاضلاب بود، اما این محل حفر شده، حالا به حال خود رها شده و هنوز اقدامی به منظور ساماندهی آن انجام نشده است.

محمد هادیانی یکی از ساکنین محله بهارستان در بلوار آریا در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه پس از بارندگی‌های شدید در اواخر آذرماه، مسئولان اقدام به حفر کانال کردند، گفت: به منظور تخلیه آب درون رودخانه کارون، آب‌های سطحی دیگر مناطق به سمت محله‌های بهارستان و معین زاده پمپاژ و سرریز شد.

او با بیان اینکه قرار بود پس از حفر کانال، لوله گذاری انجام شود، اما عملا اقدامی صورت نگرفته، افزود: سازمان آب و برق لوله‌هایی در اختیار شهرداری قرار داد تا در کانال جای گذاری شود، اما انجام نشد و این در حالی است که این معضل نه تنها چهره این محله را زشت کرده است، بلکه مشکلاتی از قبیل؛ محدودیت در تردد و ورود حیوانات خطرناک به منازل نزدیک به کانال را در پی داشته است.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.