سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

لزوم پرداخت ۲۵ درصد مزد بیشتر به کارگران نوبتی صبح و شب

یک کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی گفت: کارگری که نوبت‌های کار وی صبح و شب است، ۲۵ درصد علاوه بر مزد به عنوان فوق العاده نوبت کاری دریافت خواهد کرد.

وحید حاجی زاده کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تعدادی از کارگران شب کاری را با نوبت کاری اشتباه می‌گیرند و شکایت آن‌ها در خصوص دریافت فوق العاده نوبت کاری است که در نهایت بدون نتیجه خواهد بود.

او افزود: تمام کارگران به این موضوع توجه داشته باشند که کار نوبتی عبارت است از کاری که در طول ماه گردش دارد، به نحوی که نوبت‌های آن در صبح یا عصر یا شب واقع می‌شود.

حاجی زاده ادامه داد: مطابق ماده ۵۶ قانون کار، کارگری که در طول ماه به طور نوبتی کار می‌کند و نوبت‌های کار وی در صبح و عصر واقع شده است، ۱۰ درصد و چنانچه نوبت‌ها در صبح و عصر و شب قرار گیرد ۱۵ درصد و در صورتی که نوبت‌ها به صبح و شب و یا عصر و شب واقع شود ۲۵ درصد علاوه بر مزد به عنوان فوق العاده نوبت کاری دریافت خواهد کرد.

او تصریح کرد: در کار نوبتی ممکن است کار کارگران از ۸ ساعت در شبانه روز و ۴۴ ساعت در هفته تجاوز کند، لیکن جمع ساعات کار در ۴ هفته متوالی نباید از ۱۷۶ ساعت تجاوز کند.

این کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی با بیان اینکه کار شب برخلاف کار نوبتی بدون گردش است و ممکن است شب کاری کارگر ثابت و یا در برخی از مواقع در شب واقع شود، ادامه داد: در این صورت مطابق ماده ۵۸ قانون کار برای هر ساعت کار در شب تنها به کارگران غیرنوبتی ۳۵ درصد اضافه بر مزد ساعت کار عادی، تعلق می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
محمدی
۲۰:۲۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
نگهبان پارک هستم پارکبان هستم شب تاصبح بیدارهستیم بدون پلک زدن باکلی مسئولیت ولی حقوق پایین و بدون بن کارگری و حق مسکن و اضافه کاری وپایه حقوق ک نمیدن هیچ اعتراضم کنیم اخرج میشیم دردمون و ب کی بگیم
ناشناس
۱۷:۵۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
اینو کی داده کی گرفته
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
کارگر سرد خانه هستم هیچ یک از این مزایا رو نمیدن ، و میگویند کسی نمیتونه با این شرایط کار کنه ، میتونه بره ....
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
اینم که انجام نمیشه کارگر دیجیکالا هستم شب کارم دائم اما فرق حقوق من با کسی که هم پایه من هست 200 هزار تومن هم نیست
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
در نوبت‌های صبح و شب و یا عصر و شب 22/5 درصد علاوه بر مزد به عنوان فوق العاده نوبت کاری دریافت خواهد کرد نه 25 درصد !!!!!!!!!