سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونا موجب ریزش ۱۲ درصدی اعضای کتابخانه‌های مهاباد شد

رئیس کتابخانه‌های عمومی مهاباد گفت: تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی این شهرستان از زمان شیوع بیماری کرونا ۶۶۲ نفر کاهش یافته است.

چیا قادری رئیس  کتابخانه‌های عمومی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت:تا اسفند سال گذشته پنج هزار و ۱۶۲ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی مهاباد بودند، اما با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی سه ماهه تعداد اعضا با ۱۲ درصد ریزش هم اکنون به ۴ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.  

قادری با اشاره به اینکه ۶۱ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی مهاباد موجود است، افزود: امسال ۶ هزار جلد کتاب جدید در قالب موضوع‌های مختلفی از جمله ادبیات، فلسفه و روان‌شناسی، ادیان، علوم اجتماعی، زبان، علوم، هنر و سرگرمی، تاریخ و جغرافیا از طرف خیران و نهاد کتابخانه‌های عمومی به بانک کتابخانه‌ای مهاباد هدیه شده است.

او ادامه داد: هفت کتابخانه در این شهرستان فعالیت دارد که از این تعداد، سه باب عمومی و چهار باب مشارکتی است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی مهاباد تصریح کرد: مهاباد تاکنون ۲ بار توانسته است در سطح کشور عنوان شهر خلاق کتاب را به خود اختصاص دهد که این امر نشان‌دهنده اهمیت کتاب و مطالعه نزد مردم فرهنگ‌دوست این شهرستان است.

قادری بیان کرد: سرانه فضای مطالعه در این شهرستان ۱.۲ مترمربع برای هر ۱۰۰ نفر است که این میزان ۱۲ درصد استاندارد جهانی برآورد می‌شود،  سرانه کتاب در این شهرستان نیز ۲۸ نسخه برای هر ۱۰۰ نفر است که این مقدار ۱۴ نسخه کمتر از میانگین استانی است.

انتهای پیام/ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.