سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبارزه با فساد گامی محکم برای تحقق عدالت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز گفت: شفافیت یکی از راهکار‌های جدی مبارزه با فساد و ابزاری برای افزایش کارآمدی وتحقق نظارت مردم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،حسین فلاح نژاد، مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به این که  شفافیت یکی از راهکار‌های جدی مبارزه با فساد وابزاری برای افزایش کارآمدی وتحقق نظارت مردم است گفت: در حوزه شفافیت گام‌های بلندی در وزرات متبوع ودستگاه‌های زیر مجموعه‌های آن تاکنون برداشته شده که بسیار شایسته و بارز بوده است وکمتر نظیر آن دیده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز از مهمترین اقدامات این وزارت خانه به منظور شفاف سازی و شفافیت در عملکرد‌ها نام برده است و افزود: از جمله گام‌های بزرگ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که صندوق‌های بازنشستگی، راه اندازی سامانه‌های جامع  وهوشمند بخش تعاون کشور و سامانه جامع روابط کار، اعلام لیست دریافت کنندگان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی وتسهیلات بالای ۵۰ میلیون ریالی مشاغل خانگی، تسهیلات کسب وکار‌های آسیب دیده از کرونا، سامانه‌های دستگاه‌های زیر مجموعه مانند: بهزیستی، صندوق‌ها وبانک‌ها ونیز انتشارکلیه قرارداد‌های وزارت با پیمانکاران وسایر موارد نام برد.

 فلاح نژاد گفت: هر گامی که به منظور شفافیت برداشته شود می‌تواند فساد، رانت خواری را ریشه کن کند و هنگامی که اتاق شیشه‌ای شکل بگیرد، فساد برجسته و نمایان می‌شود و سرعت مقابله و جلوگیری از فساد افزایش می‌یابد که این راهبرد باید در دستور کار تمامی مسئولین در هر سطحی قرار گیرد.

اوافزود: به منظور دسترسی آسان به همه سامانه‌های شفافیت وزارتخانه و سازمان‌های تابعه درگاه واحدی از طریق  سایت  سامانه شفافیت که از سوی وزارت متبوع تعبیه شده و قابل استفاده است این سامانه‌ها قابل روئیت مردم  استان خواهد بود.

انتهای پیام / ر . ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.