سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک میلیون و ۵۰ هزار هکتار از مراتع چهارمحال و بختیاری ممیزی شده است

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: یک میلیون و ۵۰ هزار هکتار از مراتع استان ممیزی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرامرز مردانی رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ۴۰ هزار هکتار مراتع ممیزی نشده در راستای متعادل کردن نسبت مرتع به دام در این استان شناسایی شد.

او از آغاز اجرای طرح ممیزی در این وسعت مراتع ممیزی نشده در شهرستان‌های استان تا پایان سال خبر داد و اظهار داشت: تعداد ۱۰ گروه برای اجرای این طرح ملی به مناطق مختلف استان اعزام شده است.


بیشتر بخوانید


مردانی وسعت مراتع ممیزی شده استان را یک میلیون و ۵۰ هزار هکتار عنوان و اضافه کرد: با پیش‌بینی انجام شده امسال افزون بر ۲۰ هزار هکتار از مراتع مشمول اجرای این طرح هدفمند و کارشناسی شده قرار خواهد گرفت.

او تعداد پروانه چرای دام در مراتع استان را ۱۷ هزار و ۵۰۰ فقره اعلام کرد و گفت: ۲۳ هزارو ۵۰۰ بهره بردار از مراتع در استان شناسنامه دار شده است.

مردانی با اشاره به اینکه در مراتعی که دامدار مجاز شناسایی نشده است از نظر ورود، خروج و چرای دام هرج و مرج ایجاد می‌شود افزود: منابع طبیعی با شناسایی دامداران مجاز به اهداف خود که حفظ پوشش گیاهی، آب و خاک است دست پیدا خواهد کرد.

او با بیان اینکه در عین حال با اجرای طرح‌های منابع‌طبیعی که با مشارکت دامداران ایجاد می‌شود، علاوه بر افزایش پوشش گیاهی طرح‌های تلفیقی مانند کشت گیاهان دارویی و توسعه جنگل کاری اقتصادی اجرا می‌شود اضافه کرد: در استان یک میلیون و ۹۳ هزار هکتار مرتع وجود دارد.

مردانی با بیان اینکه علاوه‌بر بهره‌برداران مجاز که دارای پروانه چرا هستند، عده‌ای هم سالانه به صورت غیرقانونی دام خود را به مرتع می‌آورند که با شناسایی این افراد، برخورد قانونی با آن‌ها صورت می‌گیرد گفت: در حال حاضر۲.۷ برابر ظرفیت مراتع استان دام وارد عرصه‌های ملی می‌شود.

او افزود: اولویت نخست اداره‌کل شناسایی دامداران و صدور پروانه چرا است و سالانه مورد بازدید قرار می‌گیرد و در صورت مشاهده تخلف برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.